Full version: Mera hallon
anneli85
Har ett stort hallonland men vill ha ännu större då jag o barnen älskar att gå o äta o plocka direkt från plantorna. Nån som kan rekommendera nån bra sort? Vad det är i dagsläget är jag ingen aning om. Herberts hallon skall väl vara bra, nån som har erfarenhet. Vet ni om dom skickar leveranser till privatpersoner, då jag har lite svårt att ta mig dit eller till Zetas.
Fenja
Om du är nöjd med de hallon du har kan du ju utöka med rotskott från dem om du vill.
Mvh
Fenja
anneli85
Ja, det är ju inte så tokigt, billigt är det ju också flirting.gif . Går det bra att använda vanlig planteringsjord o sätta rotskotten i? Hallon är väl inte så kinkiga.
Herbert Arvidsson
hej du är välkommen till oss, vi säljer gärna till privatpersoner, om du kan komma hit eller vi ska skicka till dig. Vi är angelägna om att alla som absolut vill pröva våra sorter, får en att chans att få sortäkta vara . Ring oss så berättar vi gärnaDet skulle vara roligt om vi fick höra hur det går med de plantor som sålts tidigare över hela vårt land. Kanske kan din fråga också ge oss lite vetskap om var plantorna trivs och har hamnat. Se vår hemsida: www.hallonplantor.se Det här är inte menat som någon smygreklam, men du kan läsa på själv om sorter.Med vänliga hälsningar Herbert och Ingeborg vid datorn.
Akelan
Hej!
Vi köpte för flera år sedan några hallonplantor och planterade dem i en rad. Där tänkte vi ha dem! Nu finns de i flera rader - de är ena rackare till att sticka ut med sina små skott här och där. Svåra är de också att få bort - envisa! I alla fall är våra det! giggle.gif
Så, kolla bara om det kommer något skott i närheten av hallonhäcken och låt det vara kvar - sedan får du fler hallon!
Fenja
CITAT (anneli85 @ 17-04-2007, 15:46) *
Ja, det är ju inte så tokigt, billigt är det ju också flirting.gif . Går det bra att använda vanlig planteringsjord o sätta rotskotten i? Hallon är väl inte så kinkiga.

Om du gräver upp en ny rad åt dina hallonskott genom att bara ta bort grästorven så funkar det säkert bra. Vill du kan du fylla på med vanlig billig påsjord. Lite gödsel under sommaren i form av gräsklipp brukar mina gilla!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon