Katti med torpet
På Odlas startsida finns en artikel om "Vit romantisk dröm" där Blomsterfrämjandet skriver om en ny växt som de kallar Diamond frost och talar sig varma för att vi ska köpa den. Jag blir dock rätt irriterad när jag ingenstans hittar ett vettigt namn på växten, varken på Latin eller svenska. Det är ju oproffesionellt att skriva en hel artikel som reklam för en växt och sedan inte tala om vad det faktiskt är för något. Även om nu Blomsterfrämjandet är så klantiga borde åtminstonde Odla-folket ha lagt in en förklarande rad. Hur tusan ska man kunna gå till handelsträdgården och säga att jag vill ha en Diamond Frost, då tror de ju att man är knäpp. Ungefär som att vilja köpa en Victoria men inte veta att det är ett plommon. thumbdown.gif

Så, nu har jag avreagerat mig lite . Är det någon av er som vet mer, jag tyckte nämligen att den såg fin ut och skulle alltså vilja veta vad det är innan jag börjar leta i handelsträdgårdarna.
stennie
Här står att det är en Euphorbia tummenupp.gif
Azola
Bra tips, ska verkligen leta några sådana till sommar planteringen! Tack!!
Helen i Piteå Zon 5
Hittar ni den i någon handelsträdgård eller blomsteraffär...KÖP!!!!!!
Jag köpte 2 plantor förra året hos Rappne.... Dom har blommat oavbrutet sedan dess biggrin.gif en planta har övervintrat under växtbelysning i garaget ca. 10gr och den andra under belysning i källaren ca. 15gr.... båda är absolut som i nyskick biggrin.gif Superlätta att ta sticklingar ifrån, klipp, låt snittytan torka någon timma, ner i jord, plastpåse över och den rotar sig fort. Den är ca. 30cm hög och får en sky av vita 'fluffiga' blommor, jag hade mina krukor både i stark sol och skugga... lika vackra så KÖP!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon