Eva i Västerås
17-04-2007, 18:54
Har fått yrsel, troligen efter alltför hårdhänt massage!
Doktorn tror inte det, men själv tycker jag det känns uppenbart.
Mina planer för helgen, att få igång grönsakslandet, t.ex blev inget av.
I stället låg jag och spydde i 2 dagar. Sjösjuk utan sjö, rummet gungade!
Ikväll är första försöket framför bilsdskärm. Går inte så bra, så jag kollar mest på tangentbordet. Ursäkta felen!
Men i nya aot läste jag om odla grönsaker på höjden. Yess!
Så blir mitt grönsaksland. Fast jag börjar med 2 våningar kragar i år. Höjer sedan nästa år.
Granngårns röda kragar är snygga, jag kommer upp över häckarna och får perfekt jord hyfsat snabbt!
Nu ska jag lägga mig och vila huvet en stund. Sakta. Fortfarande vrider sig rummet mer än mitt huvud...
Ophelia
17-04-2007, 19:14
Nämen hu......inte så roligt när det blir sådär. Kan vara nerver som påverkas. Har du lågt blodtryck? Du kan vara extra känslig för massage på vissa ställen. Om du ska gå igen kan du ju infromera om det.
Jättebra med att odla i pallkragar. Kan du sedan få tag i snygga röda så kan du ju odla snygga grönsaker till typ svartkål
Preussen
17-04-2007, 20:59
inte för att vara sådan, är inte denna tråd mer ämnad till det öppna diskussionsforumet?
o sen, krya på dig.
Eva i Västerås
18-04-2007, 17:33
Orkade inte byta tråd, bara. Idag orkade jag lägga ramarna på plats och kolla placeringen. Svartkål är jag inte så förtjust i. Mer snygg än god. Men jag har beställt grönkål Red Russian, en stående favorit, gul mangold, ljusgrön plocksallat och lite annat smått och gott från runåbergs. Väntar på leverans vilken dag som helst.
skogstroll
18-04-2007, 17:35
tror man kan bli groggy ibland när man får massage, det är när kroppen gör sig av med allt skräp man stoppar i sig
Eva i Västerås
18-04-2007, 21:04
Nej, skogstrollet, inte har jag stoppat i mig så mycket skräp att jag spydde av yrsel i 2 dar fast jag låg i sängen.
Fast vi bryter sjukeriet här.
Egentligen var det dom där festliga höga kragarna som grönsaksland jag ville skriva om.
Nu mår jag bättre, och hoppas få till åtminstone en säng i helgen. (Av 4! det är mer utrymme än jag trodde!)
Fast man och barn ska åka till svärföräldrarna och jag fixar inte bilkörning än på flera dagar. Kanske kan få brorsonen att köra jord med mig.
Hade barnen att tömma marvinsburen i en krage som står där den ska stå. Ska fixa rejälare sen, emn det är ju en början...
Planerar i år att få två kragar, 3 högt, med hästgödel och jord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.