|
Märta-Linnéa
17-04-2007, 20:28
Så här vackert är det utanför vårt nya hus just nu. De japanska körsbärsträden blommar för fullt, 14 dagar tidigare än normalt, tydligen. Nästa år kommer jag förhoppningsvis att kunna njuta av den här utsikten lite mer - i år gör jag bara några besök då och då; håller på och förbereder flytten. Synd att träden blommar över så fort bara.
[attachment=1485:Kopia_av_Bild_006.jpg]
Maggan H
17-04-2007, 21:08
Verkligen vackra! Underbar tid nu på våren!
*Agnes*
17-04-2007, 22:07
Så helt underbart....
Vid svalt väder blommar de längre tid, men då blir det ju också sämre pollinering (knappast något problem för dessa träd dock).
Ja vad vackert det är!!! Ni som ska besöka Stockholm glöm inte besöka Kungsträdgården , där blommar dom nu! Anki
Lars-Olof Arvids
18-04-2007, 08:01
Fantastiskt vackra träd! Olle
Som en dröm....sååå vackert
När jag flyttade till Göteborg för fem år sedan visste jag inte att det fanns såna här träd i Sverige! Gissa om jag tyckte det var exotiskt! Och azalea.. och magnolia... och plommon och persika.. Så mycket spännade det finns :-)
Oww .. helt otroligt, blir riktigt avundsjuk  Vackert!!! Med en sådan inbjudande alle fram till husen... kommer ni att trivas gott då ni flyttat in.
Åh vad tjusigt !!!!!!!!!!!!!!!
Gossen Ruda
19-04-2007, 15:47
Skall jag vara riktigt ärlig så är blomningen lika fantastisk som ful. En smutsrosa-lila nyans som jag inte riktigt kan med. Fast smaken är ju som akterkastellet.
vickeva
19-04-2007, 16:04
ÅÅÅ vad vackert, får man fråga var i Lund ni har det så här vackert (för det är väl i Lund du bor)?
ninnisky
19-04-2007, 16:16
CITAT (Gossen Ruda @ 19-04-2007, 14:47)  Skall jag vara riktigt ärlig så är blomningen lika fantastisk som ful. En smutsrosa-lila nyans som jag inte riktigt kan med. Fast smaken är ju som akterkastellet.  Gossen, jag tycker du snarast ska ta en vända in till Göteborg till Sten Sturegatan, mellan Engelbrekt- och Berzeliigatan. Där kan du riktigt gotta dig i den smutsrosa-lila färgen. Husens tegelfasader stämmer väl överens med blommornas färg. Hade tyvärr inte kameran med mig! OK då, andra göteborgare får också åka och titta!
Oh.... det finns också så mycket vackert i våra städer!! Man behöver inte ha "egen" trädgård för det!!! Njut , njut av dessa tider och drömmar har man alltid för att verliga sin egen trädgård! Det tycker jag är vitsen med att älska trädgård är att betrakta det som finns ovatsett varoch hos vem. Gå ut och se, njut av naturen!!! Allt behöver inte finnas hos dig men TITTA RUNT OM DIG !!! Anki
Gossen Ruda
19-04-2007, 17:47
CITAT (ninnisky @ 19-04-2007, 17:16)  Gossen, jag tycker du snarast ska ta en vända in till Göteborg till Sten Sturegatan, mellan Engelbrekt- och Berzeliigatan. Där kan du riktigt gotta dig i den smutsrosa-lila färgen. Husens tegelfasader stämmer väl överens med blommornas färg. Hade tyvärr inte kameran med mig! OK då, andra göteborgare får också åka och titta! Jag har en massa träd nära mig, på Eriksbergsområdet. Passerade under dom senast igår och mådde illa. Nej, så farligt är det inte men vackert tycker jag inte att det är.
Märta-Linnéa
19-04-2007, 18:02
CITAT (sparre @ 19-04-2007, 18:32)  Oh.... det finns också så mycket vackert i våra städer!! Man behöver inte ha "egen" trädgård för det!!! Njut , njut av dessa tider och drömmar har man alltid för att verliga sin egen trädgård! Det tycker jag är vitsen med att älska trädgård är att betrakta det som finns ovatsett varoch hos vem. Gå ut och se, njut av naturen!!! Allt behöver inte finnas hos dig men TITTA RUNT OM DIG !!! Anki  Ja, och fördelen med andras trädgårdar är att man slipper "jobbet", man kan ägna sig helt åt att njuta.  (Fast lite jord under naglarna är inte helt fel...)
SMAKEN ÄR SOM BAKEN! NJUT AV DET SOM PASSAR DIG!!! SKAFFA INTE DET TILL DIN TRÄDGÅRD LÅT ANDRA TYCKA OM DET ISTÄLLET. tÄNK OM VI ALLA TYCKTE OM SAMMA SAKER, VAD TRIST DET SKULLE VARA , HEMSKA TANKE ALLA TRÄDGÅRDAR SKULLE SE LIKADANA UT!!!! ANKI
Gossen Ruda
19-04-2007, 19:09
CITAT (sparre @ 19-04-2007, 19:51)  SMAKEN ÄR SOM BAKEN! NJUT AV DET SOM PASSAR DIG!!! SKAFFA INTE DET TILL DIN TRÄDGÅRD LÅT ANDRA TYCKA OM DET ISTÄLLET. tÄNK OM VI ALLA TYCKTE OM SAMMA SAKER, VAD TRIST DET SKULLE VARA , HEMSKA TANKE ALLA TRÄDGÅRDAR SKULLE SE LIKADANA UT!!!! ANKI Åhja, skrik lagom du. Försök istället att acceptera att alla inte tycker som du och att man har rätt att säga och skriva vad man tycker.
lilla mamma
19-04-2007, 19:12
Ruda, jag tror inte hon skrek, det blev kanske fel form på bokstäverna
CITAT (sparre @ 19-04-2007, 18:32)  Oh.... det finns också så mycket vackert i våra städer!! Man behöver inte ha "egen" trädgård för det!!! Njut , njut av dessa tider och drömmar har man alltid för att verliga sin egen trädgård! Det tycker jag är vitsen med att älska trädgård är att betrakta det som finns ovatsett varoch hos vem. Gå ut och se, njut av naturen!!! Allt behöver inte finnas hos dig men TITTA RUNT OM DIG !!! Anki  Precis så gjorde mina svärföräldrar! Dom bodde i ett tiovåningshus och varje dag gick dom ut på en lång promenad för att titta på "sina" trädgårdar och bara njöööt. Egen trädgård var dom aldrig intresserade av, det räckte så bra att njuta av andras
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|