Torpar-Anna
Jag tror att det hade varit bättre att förbereda jorden i mina nya planerade rabatter i höstas... men nu gjorde jag inte det. Och givetvis vill jag ju ha mina nya rabatter i sommar med alla blomfröer som jag redan försått. rolleyes.gif
Så hur gör jag rabatterna på bästa sätt nu? Platserna är idag delvis rabatter med växter i och delvis gräsklädda. Behöver jag ta bort grästuvorna helt? I så fall kommer det behövas mer ny jord att lägga dit. Eller kan jag vända grästuvorna? Det tar ju säkert nån månad till innan jag kommer planterna mina blommor. Någon som vet eller har någon bra idé?
Alexander-VG-zon3
du måste ta veck allt gräs , det kommer tillbaka och det går inte vända på det bara jobbigt att gräva å det ruttnar plus kommer det igen . sen gräver du upp jorden blandar i ny jord och gräver runt plus gräver du så att du luftar ( höstgräv ) , plus långtids verkande gödsel och sen plantera ( avhärda plantorna ) sen vattna å klart
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon