Tjaha, nu har jag fått veta att jag skulle kunna hinna driva upp plantor av early jalapeno, MEN
Jag hittade dom bara i Impectas katalog och där är det minimiköp 100 kr, jalapenon kostar typ 25 kr och jag behöver inte några fröer mer.
1)Finns de på plantasens sortiment (ska till en sådan butik på lördag...) ?
2)Eller har någon dessa fröer hemma ? Jag betalar gärna om jag får en snabb leverans !
3) tänker någon beställa något från Impecta, då skulle vi ju kunna "samköpa" !
Har någon något vettigt att komma med ?
myrtille
18-04-2007, 18:50
Jag har fröer av Early Jalapeno, men de kommer från plantor som stått på balkong så risken finns att de blivit korsbefruktade av andra sorter. Jag vet inte om jag tyckte den var så extremt snabb men eftersom man skördar frukterna medan de fortfarande är gröna kan man väl säga det. En ännu snabbaste sort är Cayenne Long Slim, och den fick rikligt med frukt också. Sen är Hungarian Hot Wax rätt snabb, även den skördar man medan frukterna fortfarande är gröna. Samma med dessa två dock - balkongplantor. PM:a din adress om du trots allt är intresserad av att jag skickar fröer.
Tack ska du ha för erbjudandet !
jag skickar en pm...
Ja på plantagen finns ett par olika chili sorter i bröderna nelsons sortiment, bla early jalapeno, men oftast betalar du 40 spänn för 6 frön. det är lite mycket tycker jag..
emmapemma
19-04-2007, 07:02
Weibulls eller Lord Nelson har en jalapeno 'Hercules' annars. Tyvärr en F1-hybrid, och hur snabb den är vet jag inte.
Tack för all hjälp!
jag har fått fröerbjudanden från två håll och chansade och köpte en påse själv idag.
jag rapporterar senare hur det blev !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.