|
marskattan
18-04-2007, 14:33
Hejsan!
Jag har nu pratat med Göran samt tjejen på kontoret (förlåt att jag glömt ditt namn, du var supertrevlig!).
Vi är välkomna dit den 6/5 klockan 11.00 då kom kommer ha öppet för oss. Som det verkade på Göran så funderar han på att bara ha öppet för oss den dagen och öppna för allmänheten helgen efter, just för att vi ska få första tjing på alla växter! Hurra vad snällt i så fall!!!! *håller tummarna HÅRT*
För Göran sa oxå att dom räknade med att ha mkt bra utförsäljningspriser och han pratade om runt 50%!!!! Så har ni inte plats i era bilar sen innan så får ni till att börja bygga ut ny *flinar*
Dom har supermycket att göra just nu men lovade att fixa kaffe till oss. Så jag tänkte att alla tar med sig vad som själva vill fika i form av kakor/bullar eller vad ni nu vill ha + lite extra så vi kan bjuda på Göran mfl som tack för att vi får komma. Där finns gräsmattor och liknande att sitta på (medtag filt) samt att Göran skulle kunna ordna några sittplatser. Men tror ni verkligen vi kommer att sitta ner så mycket? Själv kommer jag nog gå sådär halvt framåt-lutad och plocka åt mig blommor *ler stooort*
När vi väl är färdiga på plantskolan så är dom som vill välkomna hem till mig för ytterligare lite fika (jag fixar kaffe/dryck samt någon enkel kaka) samt att vi ska byta/sälja växter. Även här kan någon filt att sitta på komma väl till pass.
Jag återkommer med vägbeskrivning, och frågan är om ni vill köra lite mindre vägar i vackert landskap (mest -70 vägar genom bla Södra Rörum) eller vill ni köra rakare väg ner till Höör och sedan väg 13 till Hörby. Jag kommer göra vägbeskrivningar båda hållen så kan ni få välja själva.
Snart är det dax! // Agge
stennie
18-04-2007, 14:37
Låter helt underbart  Längtar  Perfekt!
Märta-Linnéa
18-04-2007, 18:04
Spännande! Jag längtar! Hoppas jag inte blir alldeles köpgalen bara...  Hur gör man när man tänker efter före?
Alexander-VG-zon3
18-04-2007, 18:15
det låter jätte bra det , längtar också
Ophelia
18-04-2007, 18:20
Ohhhhhhhhhhhhhh.....jag är så AVIS!!!!!!!!!!!!!!! Ni får fotografera och infromera oss andra sedan om er dag
marskattan
19-04-2007, 16:24
Jepp!!! Kameran ska med och den ska användas flitit (hur jag nu ska hinna med det när jag förköper mig på växter *flinar). Hade även tänkt att försöka få med Göran på bild så alla ni nyfikna kan få skåda mannen bakom myten *ler*
Susanna
19-04-2007, 19:26
Åhh det låter ju helt suveränt. Har bara inte klurat ut hur jag ska ta mig dit, har ju ingen bil och ingen verkar bo i närheten av mig....
vickeva
19-04-2007, 20:50
Ja, det ska verkligen bli kul!! Men Susanna, var bor du då? Själv kommer jag nog inte att handla så mycket, jag har ju inte direkt någon trädgård att peta ner det i jus nu.. men det är klart, nåt kanske det blir...
Åh.... nu hamnar man i pengaproblem och platsbrist....... ah det löser sig...  Stennie... du ahr fått PM Ciczi
CITAT (marskattan @ 19-04-2007, 17:24)  Jepp!!! Kameran ska med och den ska användas flitit (hur jag nu ska hinna med det när jag förköper mig på växter *flinar). Hade även tänkt att försöka få med Göran på bild så alla ni nyfikna kan få skåda mannen bakom myten *ler* Kul med foton för oss som inte är med på äventyret! Fast jag trodde att alla vid det här laget visste hur Göran ser ut?  Hörde att det numret av tidningen sålde lika mycket som dom andra tillsammans.  *skojar lite*
Susanna
20-04-2007, 20:23
CITAT (vickeva @ 19-04-2007, 21:50)  Ja, det ska verkligen bli kul!! Men Susanna, var bor du då? Glömde visst skriva det  Jag bor i Borrby och kan ordna så att jag får skjuts till Ystad eller Simrishamn. Åtminstone från Ystad går det en del bussar och så Pågatåget förstås. Någon som har plats för mig i en bil om jag hittar en buss till ett bra ställe? Jag ska kolla runt lite vart bussarna går.
marskattan
20-04-2007, 22:25
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna 22.Linus - Broby . kanske samåka med Nina !?
Detta är den senaste "deltagar-listan" jag har sett så snälla kolla igenom och lägg till om ni inte är med och stryk om ni vill hoppa av. Detta är mest bara för att vi ska veta ungefär hur många vi blir. Skriv gärna ner vem ni ska samåka med så vi kan se om det är någon som behöver hämtas upp.
Jag har pratat med grannen och hon följer gärna med men var lite nervös för hon har ju aldrig varit här inne på forumet. Jag förklarade att det inte är något att vara nervös över, vi har ju aldrig träffats! Samt att vi tar ju med oss några "övriga" dvs som inte är här på forumet. Grannen (som heter Rut) erbjöd sig att vi fick gärna ta en tur i hennes trädgård som hon uttryckte det: "om nu nån kan tycka det är något att se på". Hon bor i sina svärföräldrars barndomshem och trädgården är mer naturtomt med massvis med blommor i. Jag tycker den är helt underbart vacker men hon är inte nöjd för hon orkar inte hålla den på samma standard som när hon var yngre.
Har ni börjat rota i era gömmor och börjat fundera på vad ni ska ta med er och byta?
Absolut Jag vet redan att jag kan ta med följande om intresse finns: Americana phytolacca - bildhedera helix crassula ovata Ciczi
marskattan
22-04-2007, 10:30
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna 22.Linus - Broby . kanske samåka med Nina !? 23. Ullis - Agges kompis vars trädgård jag håller på att fixa till
Angående vad vi har tillgängligt att byta så har jag en del fröer jag "hittat" och som jag inte kommer hinna använda själv och jag rabblar lite: Fotblad, Blomsterkrasse, Kängrutass, Datura "la fleur lilac", äkta stormhatt, Zinnia, Dagliljefrön från USA. Oj, glömde att jag har runt 10 sorters olika Solrosor som jag inte har möjlighet att ta hand om själv.
Sen har jag även lite pelargoner jag kan tänkas bli av med och jag ska gå och göra en inventering nu nästa vecka så dom ser fina ut. Det blir nog även lite diverse pluggplantor som kan byta ägare, och lite annat smått och gott. Om någon är intresserad så har jag även Göttinger krukor (både nya och begagnade) som kan tas med i beräkningen.
Ullis (min kompis) håller på att göra om sin trädgård så hon har bla röd jättevallmo, små plantor Fotblad, samt Palmliljor.
Alexander-VG-zon3
22-04-2007, 11:49
Har ni börjat rota i era gömmor och börjat fundera på vad ni ska ta med er och byta? [/quote]
jag har hittat som jag kan ta med dahlior, kanske grodda valnötter hmm sen får vi se om det blir mer hittar säkert mer saker
Jag är så avundsjuk att jag mår illa! Skämt åsido, hoppas att ni får en trevlig dag där nere och hälsa de vänliga människorna på odlas plantskola!
grodda valnötter  ,,blir de träd sedan låter spännande
*Agnes*
23-04-2007, 21:35
CITAT (marskattan @ 20-04-2007, 23:25)  1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna 22.Linus - Broby . kanske samåka med Nina !? Detta är den senaste "deltagar-listan" jag har sett så snälla kolla igenom och lägg till om ni inte är med och stryk om ni vill hoppa av. Detta är mest bara för att vi ska veta ungefär hur många vi blir. Skriv gärna ner vem ni ska samåka med så vi kan se om det är någon som behöver hämtas upp. Jag har pratat med grannen och hon följer gärna med men var lite nervös för hon har ju aldrig varit här inne på forumet. Jag förklarade att det inte är något att vara nervös över, vi har ju aldrig träffats! Samt att vi tar ju med oss några "övriga" dvs som inte är här på forumet. Grannen (som heter Rut) erbjöd sig att vi fick gärna ta en tur i hennes trädgård som hon uttryckte det: "om nu nån kan tycka det är något att se på". Hon bor i sina svärföräldrars barndomshem och trädgården är mer naturtomt med massvis med blommor i. Jag tycker den är helt underbart vacker men hon är inte nöjd för hon orkar inte hålla den på samma standard som när hon var yngre. Har ni börjat rota i era gömmor och börjat fundera på vad ni ska ta med er och byta? Jag har fått ett nytt jobb med start den 2maj  , det innebär att jag skall in och jobba redan första helgen, vilket innebär att jag inte kan köra till Sösdala  , ni känner ju inte mej så ni kommer inte att sakna mej ens en gång. Däremot hade jag sett fram emot utflykten med min vän plus att få ett ansikte på en del av er som befinner sig här. Men så är livet, man kan inte få allt. Vet inte hur man stryker sig, så om du vill och kan göra det Marskatten så var jag tacksam för hjälpen. Ha det nu så trevligt ni alla som åker  .
Biggan_
23-04-2007, 21:41
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Jag åker med vickeva! 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna 22.Linus - Broby . kanske samåka med Nina !?
Alexander-VG-zon3
23-04-2007, 21:45
CITAT (jakob @ 23-04-2007, 21:59)  grodda valnötter  ,,blir de träd sedan låter spännande det blir höga träd med tiden , tyvärr fick dom frost så groddarna rök . men får jag upp plantor så tar jag med mig några . tror där är några som ska gro .
angående Skåne träffen byta växter,, har inte särskilt orginella växter ,, men har en massa vanliga är det någon som är intresserad av dessa jag skriver här så tar jag med annars säljer jag dem här hemma på växt bytar dagar. Känns lite onödigt att köra runt med dem om de inte är någon som är intresserad,, de är ju rätt så vanliga. har alltså: Salvia, små Lager hägg plantor, Höstaster, Stormhatt, en mörkröd julros,,,vet ej sorten, Björnrot, Kärleksört rosa röd (jag skulle vilja ha den vita någon som har?) Ulleternell, Astillbe olika färger, fotblad kan ju inte ha bilen för full på hemvägen så hojta om det finns intresse för ngt av detta,, jag ska ju handla på Odla odå måste det ju vara plats oh vad det ska bli kul, Jag tar min svärmor med mig,hon är ett riktigt odla freek , Var det någon mer ifrån Blekinge,, isåfall ska vi samåka,,får vi plats med alla inköp då? en lotto vinst eller dylikt hade passat bra innan den 6 maj..fniss skrev detta igår i en annan tråd men pillar in det här med så kanske jag vet vad jag ska ta med.. valnöts träd - grod jag hoppas du har med dej det. för de skulle vara kul grej att driva fram.[attachment=1709:Magnolia...ommar004.JPG] min pappas magnolia, han är 70 år idag och fick denna då han fylla 40år ,, fin va? våren är ljuvlig,, vågar inte visa min tre åriga stjärnmagnolia med fjuttiga tre blommor.
marskattan
29-04-2007, 22:33
Länk till vägbeskrivningLänkar här oxå, så ni inte har en chans att missa vägbeskrivningen till plantskolan *ler*
Nina H i NÖ Skåne
29-04-2007, 23:54
F´låt att jag varit lite tyst här på forumet ett tag...igen...;-)... Det har varit mycket en tid... och har jag varit inne på forumet har klockan varit för mycket för att orka annat än läsning... Men jag har läst era inlägg om planerna inför 6 maj & så... Ska bli spännande! Bra jobabt marskattan! Huvva vad man kommer att frestas handla!;-) Så var det där med medhavda plantor... Jag är också osäker på vad jag ska ta med... Men det fixar sig säkert! Är det nå´n som har lust att gå in bland våra växtlistor tar jag gärna emot "beställningar" och ska i möjligaste mån försöka att tillmötesgå önskemålen. ;-) http://user.tninet.se/~hqb872q/familjesidor/#mer0 PS Vickeva: Nu har jag några album här på forumet också!;-)...DS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|