hej jag undrar om nån har byggt växthus med plintar, hur har ni gjort sen då? Jag vill ha drivbänkar i mitt växthus. ska även lägga in en matta mot ogräs innan man lägger på jorden. vill ha ite olika förslag växthuset är 10kvm
Jonas70
19-04-2007, 09:30
Ska du ha drivbänkar inne i växhuset
Blir det inte lite kaka på kaka?
CITAT (tussan @ 18-04-2007, 22:45)

hej jag undrar om nån har byggt växthus med plintar, hur har ni gjort sen då? Jag vill ha drivbänkar i mitt växthus. ska även lägga in en matta mot ogräs innan man lägger på jorden. vill ha ite olika förslag växthuset är 10kvm
jag ska inte ha helt golv inne utan ha jord att sätta direkt plantor
Jonas70
19-04-2007, 12:16
Men vad menar du med att du ska ha drivbänkar i växhuset?
om du tänker dig som en hästsko. en gång i mitten att gå på jord på sidorna och längs fram. Sen ska jag sätta tomater gurka och gyllenbär.
är det någon som har provat att sätta gyllen bär i växthuset. Har försått inne men det kommer upp dåligt. man kanske kan köpa plantor i stället.
embelie
23-04-2007, 17:55
Förra året satte jag både i växthuset och i kruka på altan.
Dom i växthuset blev 1,5m buskiga och granna med en hel del frukt. Men plantorna i krukan hände de inte så mycket med, blev långa och gängliga och utan frukt, tyckte jag ställde dom soligt och läigt men nej.
Kanske har jag dom i fel läge har hört andra som har sina i kruka och lyckats bra..
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.