Full version: "Öst och väst"
jenniepennie
Vi har en växt som vi fått av våra snälla kolonigrannar. De kallar den "öst och väst". Det blir som en ganska stor buske med gula blommor, jag tror att de sa att deras var runt tre meter hög. Kommer inte så noga ihåg hur den såg ut... den vissnar ned varje vinter i alla fall så jag antar att det är en perenn. Har inte för mig att den var grenad. Är det nån som vet vad detta kan tänkas vara?? Hittar inget på nätet om "öst och väst" annat än väderstreck wacko.gif
Ophelia
Aldrig hört talas om. Rent spontant kommer jag att tänka på någon Inula, Helianthus, Rudbeckia eller Ligularia. Kanske t o m någon rejäl sort av Verbascum?

Kan du hitta nåt bland dessa som verkar stämma in på er växt?
jenniepennie
Tack för svar. Ska kolla smile.gif
jenniepennie
Jättekrissla kan det nog vara. Det lustiga är att jag inte tog nån bild på den i somras och inte kommer ihåg helt hur den såg ut! Får ta kort på den i sommar. Hade aldrig hört talas om krisslor förut. Spännande smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon