lissa
Just nu har en massa olika krasse kommit upp, så nu undrar jag om man kan toppa den så att den grenar sig lite. Hur många blad bör den ha för att göra det???
Jag har planterat dom i ett stoooort fat, och det blir nog fint när det har växt till sig lite, men just nu ser det bara tomt ut..
Mina anemoner har också kommit, och snabbt, jag undrar därför om dom vill ha någon form av stöd, för dom långa stammarna lägger sig mot jorden. Vet inte vilken sort det är, jag fick nämligen knölarna av en väninna
thanks.gif
Fenja
Jag brukar inte toppa krasse, den grenar sig väl av sig själv. Men visst kan du om du vill! Ge du anemonerna stöd så att de lär sig växa åt rätt håll så att säga!
Mvh
Fenja
Karin i Örebro
Jag toppade krassen för någon vecka sedan (mest för att spara plats) och tog då toppen efter 3-4 blad. Nu kommer det nya skott vid varje blad och det ser jättefint ut.

M v h Karin
lissa
Tack för rådet, krassen ser väldigt ges ut, så om den förgrenar sig blir det nog perfekt yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon