Österläge
19-04-2007, 09:46
Jag har en kaprifolstickling som har överlevt vintern, den har inte så mycket rötter men bladen växer o verkar trivas. Nu undrar jag hur fort kaprifol växer? Hur länge dröjer det innan jag har en buske, och innan den blommar? För tillfället är det alltså bara en bladrosett...
Tack på förhand!
Vi satte våra skott från skogen för 3-4 år sedan och de är riktigt stora, vi får klippa dem, tror de redan första året hade massor av blommor.
Annie-72
19-04-2007, 14:33
Hejsan!!
Ang kaprifolen så är det nog så att trivs den så växer den massor.. Jag fick en kaprifol av en patient en gång. Först satte jag den i österläge med ganska mager jord och där ville den inte alls. Nu står den i västerläge med inte så där dupermatig jord men den växer så det kankar, över spalje och ut över gången..//Annie
Powerowic
20-04-2007, 12:04
den växer ca 1-2 m varje år om man köper den från plantskolan, med em stickling kanske det tar 2 år innan den börjar växa men några år kanske
Österläge
22-04-2007, 17:05
Ok, jag kanske får vänta några år innan det är en buske då... Någon som tagit stickling/avläggare av en kaprifol och minns när den blommade första gången?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.