Annie-72
19-04-2007, 14:16

Det sista nu är att hon "fått" en skopa matjord av sin brorsa... tyvärr är hela skopan helt full i kirskål vilket visade sig snabbt. Så min iprincip kirskålsfria trädgård är snart ett minne blott...Vad fan gör man? Hur kul vore det om det spred sig till mina perenna rabatter??
Hon är gôr-go förövrigt men ibland ittar hon allt på....
ingrid fuxwall
19-04-2007, 21:05
Men det kan hon väl inte hjälpa

Inbillar mig att hon är minst lika ledsen som dig, fast kanske mer - det är ju hon som fått ogräset.
ingrid
Annie-72
20-04-2007, 12:01
Ja, jag brukar också försöka leta efter det goda hos alla, vilket gör att jag ofta blir bränd... men idetta fall är det så att ingenting får kosta vilket innebär att hellre tar hon denna skopa med "dålig" jord än att beställa en skopa med rotogräsfri jord... så jag ber en stilla bön till honom däruppe att detta elände inte skall spida sig över till min tomt//Annie
Jag tycker du ska prata med grannen. Du kan ju säga "men oh så mcyket kirskål, det kan du nog får problem att bli av med"
Klart att det kommer att spridas till dig. Tala om för henne att det är nästan omöjligt att bli av med.
Hon kanske inte vet.
Lycka till
Drontan
03-05-2007, 12:51
Packa en picnickkorg gå över o säg -vilket underbart väder ska vi ta o rensa bort kirschkålsrötter från din jord idag säg? lättare att få bort innan hon har lagt den i rabatterna.
CITAT (Drontan @ 03-05-2007, 13:51)

Packa en picnickkorg gå över o säg -vilket underbart väder ska vi ta o rensa bort kirschkålsrötter från din jord idag säg? lättare att få bort innan hon har lagt den i rabatterna.
Snygg variant - mycket snygg
Annie-72
03-05-2007, 19:30
Då den mestadels växer nedåt så hoppas jag jag klarar mig ändå... Annars håller jag med om ett bra tips.. men jag har redan magsår över alla mina åtaganden så jag hoppas hon rensar själv...
Blåbärsblad
06-05-2007, 20:03
Kirskål är inte naturligt påfund! De är som demoner som sprider sig och dödar allt i sin väg! Tro mig! De är INTE från denna värld!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.