Full version: Bukettapel
Ingela_67
Har hittat en så fin buske ""Malus sargentii" el Bukettapel som jag skulle vilja plantera som häck... biggrin.gif Någon som har tips på om den klarar ett klimat mellan zon 6/7 och kan ge tips på var man kan köpa den utan att behöva bli ruinerad..eftersom jag behöver ganska många...

// Ingela.
Åsa, mälardalen zon 2
Det beror nog på hurpass du har det i trädgården upp till zon 5 brukar bukettapeln vara härdig men har du en vindstilla skyddad trädgård är det troligtvis något lägre zon än vad som står på zonkartan men jag föreslår att du köper någon/några plantor och provodlar några år innan du köper en hel häck ifall du ändå vill satsa på denna.

När jag beställde 3 plantor (E-plantor) till bostadsrättsföreningen för några år sedan på våran lokala trädgårdsbutik fick jag betala runt 80kr för 60cm höga plantor, men jag vet att priserna ofta är högre ju längre upp i landet man kommer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon