Vesna
Hej,

För en mååååååååååååååååånga herrans år sedan var jag au-par i London. Ett mycket viktigt jobb under somaren var att vattna "husmors" alla ENORMA krukor med växter och blommor i fantastiska kombinationer på både höjden och bredden. Raffiga färgskalor etc. Hon lämnade bara in ett 20-30-tal krukor hos en trädgårdsmästare och efter en vecka leverarades de färdigarrangerade. Nu har jag varken råd eller lust att lämna in wink.gif Jag vill göra det själv efter eget huvud. Men jag behöver idéer. Men inte sjutton brydde jag mig om DÅ, vad hon hade i krukorna. La bara på minnet att de var fina smile.gif Hjälper ni mig? Och er själva, man kan ju få nya idéer av att se på andras idéer smile.gif

Så jag funderade på om man skulle be er som har bilder på era krukarrangemang sedan tidigare växtsäsong, att lägga in biler på denna tråden. Man kan ju få tips om snygga kombinationer man inte ens tänk på innan smile.gif

olgak
Bra fråga Vesna!!

Jag vill också se bra tips. Och gärna tips på någon riktigt fin bok om urnor som är anpassad till vårt land, det vore kul.

(Jag fick ett bra tips här om att sätta en salix i min vårurna, men jag har inte hittat någon i rätt storlek än, salix alltså. Det var en bra idé så tack för den! Jag undvek att skriva mer i tråden pga att jag råkat skriva fel i rubriken så det stod "bårurna"... Jag såg gärna att tråden föll i glömska pga det laugh.gif .)

Jag var på Irland för ett par år sedan, där hade de satsat väldigt mycket på urnor och liknande arrangemang. Det var en helt annan stil än vad man ser här, och mycket, mycket mer sommarbloms-arrangemang. Jag antog att det lite hängde ihop med klimatet som var fuktigt och svalt med mycket regn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon