Egentligen ska man inte klaga men ibland blir det bara för mycket. Just nu håller ett stort odlingsprojekt i skolan att kulminera, vi (fem studenter) håller på att kruka in en farlig massa plantor (För hand, ingen krukningsmaskin). Vi har närmare 21000 pluggplantor och vissa av dessa delar vi så det blir ju fler. Vi har haft bra groningsprocent och detta gör att få plantor går bort pga groningsmissar. Sedan har vi en massa annat i skolan också, en paruppgift som jag och kompisen inte ens börjat på ännu. Dessutom ligger examensarbetet (som ska göras i höst) i startgroparna. Sedan ska vi inte snacka om tentaläsningen, den har blivit totalt eftersatt... Jag försöker plugga på bussen till och från skolan men det ger inget eftersom jag inte begriper vad jag läser för jag får läsa varje sida 5 gånger och efter 4 gånger inser jag att jag har inte läst texten trots att jag har läst den...
Dessutom pockar min egen trädgård på uppmärksamheten och sedan har vi lägenheten som vill bli klar... Ja nu är det bara för mycket, jag sover alldeles för lite, drömmar mardrömmar om att jag går vilse i jordsäckarna

och inte hinner jag med sådana bagateller som att diska och städa och laga mat heller, det blir liksom bortpriorieterat. Man hamnar i ett ekorrhjul som är svårt att ta sig ur innan allt är över. Just nu önskar jag att jag hade 48 timmar per dygn till mitt förfogande.
Just nu orkar jag inte så mycket mer men jag har faktiskt lyckats ordna så att jag får en ledig dag i morgon...

Ska försöka ha sovmorgon i morgon, åtminstone till åtta, hoppas att jag lyckas med det också...
Ciczi