Grävde om i komposten 14/4 i godan ro. Plötsligt ligger det fina små potatisknölar på spaden! De var såpass stora att de måste ha övervintrat, speciellt med tanke på att jag inget lagt i den komposten sedan i somras. Första koket innan midsommar, wow.
/ Wilma
ingrid fuxwall
20-04-2007, 21:04
Hur smakade de?
Själv var jag tidigare än dig, mina första tog jag upp i januari och de var goda.
ingrid
Betty
20-04-2007, 21:26
Men hallå, årets första potatisskörd brukar få sina rubriker för att de är satta tidigt - samma år, inte överlevare från året innan...
Wilmer
22-04-2007, 20:21
Jaja, men så har jag inte ringt tidningen heller! Jag är imponerad ändå!! Det var liksom inte planerat att skörda potatis i komposten i april.. De smakade som vanligt. Inte så stora dock .
// Wilma
ingrid fuxwall
22-04-2007, 21:18
CITAT (Betty @ 20-04-2007, 22:26)
Men hallå, årets första potatisskörd brukar få sina rubriker för att de är satta tidigt - samma år, inte överlevare från året innan...
Du har en poäng men som sagt, vi bara skröt över våra överlevare Får man inte det?
ingrid
Wilmer
22-04-2007, 21:25
Jo, det tycker jag!! (Att man får skryta med överlevare). Kan vara nöjd med att vara sist kanske?!
Tog upp de sista morötterna i januari! De flesta fick hästen, men lite kokades till söt mumsig puré.
/ Wilma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.