Wilmer
Grävde om i komposten 14/4 i godan ro. Plötsligt ligger det fina små potatisknölar på spaden! De var såpass stora att de måste ha övervintrat, speciellt med tanke på att jag inget lagt i den komposten sedan i somras. Första koket innan midsommar, wow. yes.gif

/ Wilma
ingrid fuxwall
Hur smakade de?

Själv var jag tidigare än dig, mina första tog jag upp i januari och de var goda.

ingrid
Betty
Men hallå, årets första potatisskörd brukar få sina rubriker för att de är satta tidigt - samma år, inte överlevare från året innan... sleep.gif
Wilmer
Jaja, men så har jag inte ringt tidningen heller! angel_not.gif Jag är imponerad ändå!! Det var liksom inte planerat att skörda potatis i komposten i april.. De smakade som vanligt. Inte så stora dock rolleyes.gif .

// Wilma
ingrid fuxwall
CITAT (Betty @ 20-04-2007, 22:26) *
Men hallå, årets första potatisskörd brukar få sina rubriker för att de är satta tidigt - samma år, inte överlevare från året innan... sleep.gif

Du har en poäng men som sagt, vi bara skröt över våra överlevare yes.gif
Får man inte det?

ingrid
Wilmer
tongue.gif Jo, det tycker jag!! (Att man får skryta med överlevare). Kan vara nöjd med att vara sist kanske?!

Tog upp de sista morötterna i januari! De flesta fick hästen, men lite kokades till söt mumsig puré.

/ Wilma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon