Full version: Efterlyser bilder...
Caisy
När jag söker på bla.Magnolia(för bildernas skull)får jag knappt fram en enda på ett helt träd/buske.
Bara bilder på blommorna. Jag vill ju se hela växten!!! ranting.gif
Jag skall nämligen planera något vakert tänkte jag på ett perfekt ställe i trädgården, stället är lummigt...lite mossigt och aldeles perfekt för något enastående att planteras på. Te.x Magnolia, Japanskt körsbärsträd. Eller någon som har ett annat förslag.
Jag är ute efter något som ger den där WOW känslan när det blommar, och något som gärna blommar länge.
Så snälla ni som har förslag på vad jag kallar "trollska", "magiska" större buskar/träd och bilder på dessa...
Lägg ut dom här. wub.gif

Tack på förhand Adrienne

Ps. Zon 2-3 västragötaland
Alexander-VG-zon3
http://davesgarden.com/pf/search.php?searc...p;Search=Search
kolla här , tryck på namnen sen när du är inne tryck på bilderna där brukar va många bilder från privata personer både blad,blommor,träd/buskar
Wilmer
[attachment=1552:botan_magnolia.jpg]

Hm, hoppas det fungerade nu...

Magnolia från Botan i Gbg..

/ Wilma
Caisy
Åååh, va vacker!!
Hur länge blommar magnolian ungefär? Och vad händer sedan?
Märta-Linnéa
CITAT (Caisy @ 20-04-2007, 00:19) *
Åååh, va vacker!!
Hur länge blommar magnolian ungefär? Och vad händer sedan?

Ja, de är fina, men blommar inte så länge tyvärr... sad.gif Men sedan har man det vackra, knotiga grenverket kvar, och före blomningen är knopparna helt underbara - i alla fall på vissa magnolior.

I min nya trädgård har jag en vit magnolia - ganska liten ännu. Den har nog nästan blommat över tyvärr, men jag ska se om jag kan smita dit och ta en bild någon dag. Min dotter (7 år) är helsur för att den inte är rosa. "Jag vill ha en sådan där buske som har rosa tulpaner på grenarna." g.gif
Caisy
Puttar upp...snälla förslag?
Efterlyser oxå sådanna...så kan jag leta bilder själv sedan. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon