Full version: Buaganvilla
_weronica_
Hej

Jag undrar när man kan sätta ut sin buaganvilla och när den får blommor???

Undrar oxå hur den har det med gödning???

Mvh

weronica
Alexander-VG-zon3
har den fått vintervila ? du kan sätta ut den i öst när dagen håller i norr +15c( när den vant sig så kan man sätta den soligare ) , har den fått vintervila kan du sätta ut den när dagen håller +10c . sen tar du in den efter nån lät frost natt eller när natten precis är nere vid noll sen vintervila +5c +10c .
sparre

Linus vad menar du med vintervila? Min har jag haft inne ca 15 gradig rum mot norr, den har varit "grön" hela tiden kanske tappat lite blad . Har vattnat lite hela vinter.
Förra sommaren blommade de endast någon enstaka blomma. Vad gör jag för fel? coolgleam.gif
Anki i Sörmland
Alexander-VG-zon3
CITAT (sparre @ 20-04-2007, 13:13) *
Linus vad menar du med vintervila? Min har jag haft inne ca 15 gradig rum mot norr, den har varit "grön" hela tiden kanske tappat lite blad . Har vattnat lite hela vinter.
Förra sommaren blommade de endast någon enstaka blomma. Vad gör jag för fel? coolgleam.gif
Anki i Sörmland

vad jag menar med vintervila är att du ska ställa den +5c max +10c så växten får vila och orka blomma rikligt till våren , undervinter vilan tappar den blad ( helt normalt ) sen ska den vattnas så den precis överlever .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon