Full version: Buaganvilla
_weronica_
Hej

Jag undrar när man kan sätta ut sin buaganvilla och när den får blommor???

Undrar oxå hur den har det med gödning???

Mvh

weronica
flaxss
har den fått vintervila ? du kan sätta ut den i öst när dagen håller i norr +15c( när den vant sig så kan man sätta den soligare ) , har den fått vintervila kan du sätta ut den när dagen håller +10c . sen tar du in den efter nån lät frost natt eller när natten precis är nere vid noll sen vintervila +5c +10c .
sparre

Linus vad menar du med vintervila? Min har jag haft inne ca 15 gradig rum mot norr, den har varit "grön" hela tiden kanske tappat lite blad . Har vattnat lite hela vinter.
Förra sommaren blommade de endast någon enstaka blomma. Vad gör jag för fel? coolgleam.gif
Anki i Sörmland
flaxss
CITAT (sparre @ 20-04-2007, 13:13) *
Linus vad menar du med vintervila? Min har jag haft inne ca 15 gradig rum mot norr, den har varit "grön" hela tiden kanske tappat lite blad . Har vattnat lite hela vinter.
Förra sommaren blommade de endast någon enstaka blomma. Vad gör jag för fel? coolgleam.gif
Anki i Sörmland

vad jag menar med vintervila är att du ska ställa den +5c max +10c så växten får vila och orka blomma rikligt till våren , undervinter vilan tappar den blad ( helt normalt ) sen ska den vattnas så den precis överlever .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon