scandinav
Hej

Vi har tänkt att plantera i vår ganska stora jordvall ut mot vägen. Vurderar att plantera krypoxbär ev. i kombination med krypginst.

Lär behöva ca 100 plantor, vart vänder man sig för att få köpa ett stort parti plantor till ett bra pris. ( Är det något med att plantorna är billigare till hösten?)

Vi bör i sydostra Skåne, någon som har erfarenhet och rekommendationer av plantskolor?

Mvh Scandinav
olgak
Jag brukar beställa på nätet på Hortogreen när de har det jag vill ha, men de verkar också ha butik man kan besöka. Priserna brukar vara bra på perenner. De har krypoxbär för 49 kr/plantan. Kvaliteten har för det mesta varit mycket bra.
Gurkan
Hortogreens butik ligger bara nån km från där jag bor. Rekomenderar ett besök, dom ligger längs väg 110 i byn Asmundtorp, 4 mil från Malmö t.ex.. Paret som har stället snackar plantor hela dan med en om man har tid att lyssna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon