Full version: nya snigelbandet
annika_h
Hej!
Var på silvan bygg idag för att köpa koppartråd( ska försöka göra eget snigel elstängsel.
såg då att de har ett"nytt" snigelband i koppar att fästa runt krukor mm, dyrt var det 80 kr för ett per meter! men är det ngn som testat? enligt förpackningen så ska sniglarna få en stöt (inte dö) av att det är koppar i bandet, frågan är då om jag ska testa koppartråden utan ström? Letade efter batterier till koppartråden men förstår inte riktigt hur den ska fästas, ska se om ngn elkunnig i bekantskapskretsen kan hjälpa miginnan jag ger mig på det hela.!

Kram
KURT
Jag vet inget om det där. Men ett snigelband är ju annars=modemuppkoppling till nätet!
Pjater
rotfl.gif rotfl.gif
Snöflinga
För nå't år sedan skrev signaturen "Andy pandy" om egenhändigt tillverkade snigel staket... både underhållande och lärorikt för de som vill prova själv wub.gif
Andypandy
CITAT (Snöflinga @ 20-04-2007, 23:14) *
För nå't år sedan skrev signaturen "Andy pandy" om egenhändigt tillverkade snigel staket... både underhållande och lärorikt för de som vill prova själv wub.gif

Jodå.. det fungerar än.. ska sätta ut det nu... hade lite problem med att de sura sniglarna rotfl.gif frätte på trådarna när de körde fast... så de gick av efter ett tag.. kör numera med wire istället sedan något år tillbaka.

Edit: hittade tråden http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...6&hl=koppar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon