Ja - jag bad om lite råd i vintras med den här bilden som skiss för hur jag vill göra:
I början av April så såg det ut så här:
baksidanvar07_3.jpg
Så här ser det ut nu - fast med fiberduk över två av "tårtbitarna".
Hoppas nu rådjuren inte äter upp allt
baksidanvar07_4_15.jpg
baksidanvar07_4_16.jpg
Mvh
David
Snöflinga
21-04-2007, 14:54
Vilken fin trädgård det kommer att bli, ser spännande ut med olikformade odlingsytor ... Vilka växter står siffrorna för ? Hoppas få se bilder lite längre fram
Plain
21-04-2007, 15:37
Nu ska vi se - så här hade jag visst tänkt:
1. Syrenbuddleja - Buddleja davidii 2. Jättetåtel - Molinia arundinacea 3. Jättevädd - Caphalaria gigantea 4. Röd Rudbeckia - Echinacea purpurea (fast den är väl lila?) 5. Vit Rudbeckia - Echinacea White swan 6. Franskt Kungsljus - Verbascum chaixii 7. Varmkompost, likt den ni ser på grannens tomt 8. Vitt franskt Kungsljus - Verbascum caixii album 9. Riddarsporre - tagit frön från några plantor som jag köpte hos plantagen. Inte säker på vad för sort det är, blir ca 1,5 meter hög 10. Silvernattljus - Oenothera ?? Tänkt att växa över torvblocken som jag tänkt ska skapa den långa rabbatten som blir lite som en halvmåne runt grönsakslandet 11. Spanska Jungrun - Nigella hispanica - vår 6åriga dotter ville prompt ha sådana
Cirkeln i mitten är trädgårdland - däri blir det lite allt möjligt värt att äta.
Mvh
David
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.