Ragazza zon6
Idag har jag bubblat in en liten del av växthuset och kör fläkten på max, det borde! inte gå särskilt långt under 10 grader i natt men det blir nog en sväng ut. Har satt ut allt, även tomatplantor och basilika. Vad tror ni, borde de få stå inne lite längre? Basilikan är ju en riktigt kinkig fröken..

Men hur som, GUUD! så spännande det ska bli att se plantorna utvecklas med detta ljuset! I fjol bar tomaterna frukt! innan jag kunde sätta ut den. De stod i ett fönster och var mer än långa..

I morgon ska jag skola om typ 30 Heliotroper och 50 tomatplantor (hur ska man kunna slänga ngt..de kommer inte ens rymmas..) om de nu klarar natten.

kerstin z5-6
Huvvajo ..smile.gif de kommer att stå raka som soldater i morron smile.gif
Susanna
Det går nog alldeles utmärkt, fast jag förstår att du är nervös! 50 tomatplantor - vilken skörd du ska få! Vad har du för sorter?
Ragazza zon6
Mina tomater ja.. Tumbler, Green Sausage, Tiny Tim, Ildi, Money Maker, G. Delight, bara ganska "vanliga" och de är faktiskt 70...men det kändes så hysteriskt att erkänna det :-)) Men, alla är nyheter för mig eftersom det är första hela sommaren med växthus, i fjol drog jag upp G. Delight och de var ju härliga!

Känner någon till resten av dessa sorter? Goda?

Jag kommer kanske ha runt max! tio plantor i mitt växthus, resten ger jag bort, älskar att ge bort saker:-))
ingrid fuxwall
Men man kan ju odla i spänner på skyddat ställe också
Alexander-VG-zon3
tomaterna klara sig fint fint ner till ca +2c utan att ta skada har själv haft mina ute nu i sådär ca 2veckor å bara fått skydd om dom säger det ska bli frost annars inte , å lägsta dom sett är +1c i söder . blir det frost får du torka upp dom . lycka till med alla tom,aterna jag själv har tinytim första gången .
Ragazza zon6
Det vete sjutton i Jämtland. Vi har typ 4 timmars sommar och resten permafrost... Men jag kan ju testa! OCH ge bort lite plantor..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon