Ragazza zon6
Det är mellan 9 och 12 grader i växthuset nu med mina nyutflyttade plantor. Jag kör willabfläkten för fullt och det är bara nollgradigt ute, borde inte fläkten ge lite mer värme?! utrymmet är kanske 6-7 kubikmeter, bubbelplast runt om.

Blir en orolig natt.
Alexander-VG-zon3
vilka plantor har du där , å inga växter dör i +12c +9c så där är allt lugnt . när det kryper under 0c så kan du bli orolig eller under +5c beroende på vilka plantor
Ragazza zon6
Det ärväl mest tomaterna jag är orolig för, resten (sommarblommor, kryddor, pellissticklingsr) borde... klara sig även om det kryper under 7 plus.

Man har ju jollrat med dessa plantor ett tag nu, vore trist om allt är svart i morgon... De har ju levt i en väldigt varm skyddad värld fram till nu.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ragazza zon6 @ 20-04-2007, 23:21) *
Det ärväl mest tomaterna jag är orolig för, resten (sommarblommor, kryddor, pellissticklingsr) borde... klara sig även om det kryper under 7 plus.

Man har ju jollrat med dessa plantor ett tag nu, vore trist om allt är svart i morgon... De har ju levt i en väldigt varm skyddad värld fram till nu.

dom klara sig fint fint ner till +5c utan att ta skada har själv haft tiny tim utan skydd och det blev +1c ( och utan avhärding heller ) . tinytim har jag haft ute nu i sådär 2-1,5vecka nu ute i söder . nån natt har jag slängt över ett lager med frost skydd å dom klarade sig fint fint fast det blev frost

haha blev visst lite av dubbel inlägg här svarade nästan samma i din andre tråd smile.gif tongue.gif
Monica E
Jag ställde ut alla mina växter förra helgen och då var det ju 40 grader på dagen och runt 15 på natten,men den här veckan har det gått ner till 3 grader som kallast trots fläkt,men dom har klarat sig ,har petunior,penseer,tomater,blomman för dagenm.m. Men jag var lite orolig för tomaterna ,men dom ser fina ut,frågan är om dom växer.
Jonas70
De kommer ta fart i växandet så fort det blir lite varmare på nätterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon