Full version: Hur många?
laluna
Har ju sått både hängpetunia och hänglejongap och nu undrar jag hur många jag skall sätta i ampeln när jag slut planterar.
Förstår ju givet vis att det beror på hur stor ampeln är flirting.gif men är det nån som kan säga på ett ungefär. Är ju lite ledsen för att det bara blev 3 hängpetunier tror ni det räcker i en ampel?

Min fråga är väl igentligen om ni skulle plantera dessa två sorter hur många skulle ni sätta i varje kruka och hur stora skulle då krukorna vara?
Christer i Falköping
Om det är en stor ampel kan du ha tre i en, men är det en mindre bör du ha färre i ampeln. De jag sålde var 6liters och i dem hade jag tre stycken hängpetunior.
Christer.
Åsa, mälardalen zon 2
I en ampel med en diameter på runt 35-40cm är 3 hängpetunior ganska lagom, hängpetunior brukar bli ganska stora.

Hänglejongap har jag aldrig odlat.
laluna
Tack för era svar! Nu blev jag genast mycket gladare bravo.gif då räcker det ju med mina stackars 3 för att fylla en ampel!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon