Full version: Nu e ja lycklig!
Egorina
Måste bara få dela med mig av min lycka! Växthuset har kommit laugh.gif Vi har byggt ihop stommen men inte ännu fäst långsidorna vid gavlarna, grunden är utgrävd. Har inte kunnat färdigställa grunden idag för det har snöat hela dagen thumbdown.gif och det blåser frukantsvärt kallt. Skall bli så roligt när det är klart rose.gif
Ragazza zon6
Oh Grattis!

Vilken härlig första säsong du ska få! Har du dragit plant inne? Vart snöar det?
Egorina
Jag har Dahlior, Liljor, Perlargonsticklingar och Snöflinga under lysrör.

Har idag sått:
solvisare, silveröga, nemesia
lavendel, körvel, timjan

Här går det inte att plantera ut före 10 juni, då först är frostnätterna förbi. Sen har jag tänkt köpa tomat, gurka och kanske eventuellt andra plantor att ha i växthuset. Frösår dem inte själv i år eftersom jag är försent ute, men kanske nästa år.

Det var riktig snöyra här hela dagen, men nu håller det på klarna upp men är fortfarande kallt. Och här det är i Österbotten, Finland i höjd med Umeå ungefär.
Jonas70
Gurka sår man 4-5 veckor före utplantering och tomater 6-8 veckor, och om du inte tänker sätta ut plantor förens den 10 juni så är det ju inte försent att så än.
Egorina
Åh, va bra! Skulle vara intressant att försöka, men jag är inte så säker att jag har mera plats under lysrören. Börjar misstänka att jag har sått lite för mycket, har väl på allvar hamnat i frö- och odlarträsket. Men sämre träsk har man ju hört talas om!
MariaS
Hi hi.
Det stod i aftonbladet igår om någon som hade 75 krukväxter. Detta var visst ovanligt.....många crazy.gif Min sambo påpekade då genast, att detta fenomen hade jag visst i varje rum... whistling.gif Undrar var han har fått det ifrån....jag som bara har ett rum i huset med 5 dubbelramper och 5 undervattningsbrickor. Två rum i källaren med 6 dubbelramper och brickor samt växthuset med tre STORA ramper och åtta brickor. Stackars mig fick inte plats och köppte ett PVC-växthus extra idag för att ha plantor för avhärdning i innocent.gif .
Glömde visst kallväxthuset också med två brickor vedartade sticklingar
Jisses vad roligt det är med växthus och odling...

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon