mamamaggan
Vissrligen är inte min balkong stor som en trädgård men man kanske kan få ställa frågan i alla fall?

Min nyinglasade balkong ligger i söder och blir ju ganska så varm och torr. Nu duschar jag de blommor som jag kan göra det med men skulle också vilja ha lite porlande vatten därute. Kan inte ha något som tar för stor golvyta men kanske två mindre " fontäner". Någon som har några länkar där man kan kika lite men också andra förslag hur jag ska få miljön lite mer fuktig.
MariaS
Kikade idag i Julas katalog. De hade två olika varianter på staplade trätunnor inklusive pump till hyffsade priser.
mamamaggan
Tack för tipset men de tar nog upp för stor golvyta.
uno
Gå in på en sökmotor och skriv : inomhusfontän.
mamamaggan
Tack för tipset det gav ett par förslag . Är det någon här som gjort något eget ?
Carl
Hi!
Tror att det är svårt att höja luftfuktigheten i ett rum som inte är helt tätt. Tror absolut inte att att några fontäner skulle hjälpa dig. En fontän avger för lite vatten. Såg att Claes olsson hade en kallfuktare art 32-8638 för 695kr som avger 4l/timme. Kan inte svara på om det hjäper. Men bättre än fontäner iaf.
mamamaggan
thanks.gif Carl! Ja en luftfuktare kompletterad med någon liten fontän mest för porlandets skull kanske vore det optimala!
Anki på Öland
På jobbet har vi en zinkbalja fylld med lite platta stenar i ena ändan - bland dom stenarna har vi satt fast en vanlig enkel akvariepump. Några flytande dammväxter och simsalabim har vi en liten fontän biggrin.gif
mamamaggan
Suveränt Anki! thanks.gif
Carl
Hi!
Kann hålla med om att en luftfuktare inte porlar så mysikt bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon