kerstin z5-6
har förbokat ett par som kommer till veckan ? coolgleam.gif
Alexander-VG-zon3
jag har inte direkt nån erfarenheter av dom i högre zoner , men dom nyare sorterna ska klara 4-5 och har även hört om folk som har klarat dom äldre sorterna i 4-5 . bra jord och skyddat . men denna borde va lätt för dig !!?? med tanke på din andra växter du har som inte egentligen ska klara sig !?! . hur den ser ut vet jag inte hmm ?? blir väl fint med en sån !?
kerstin z5-6
Hur den ser ut .. bor du i zon ett utan blåregn -luktärtdoftande underverk ??!!
Skriv på vill ha listan ! rtfm.gif

yaay.gif

Alexander-VG-zon3
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-04-2007, 22:29) *
Hur den ser ut .. bor du i zon ett utan blåregn -luktärtdoftande underverk ??!!
Skriv på vill ha listan ! rtfm.gif

yaay.gif

haha hmm jo jo coolgleam.gif klart man har ett blåregn ^^ den står här hos mig å ser glad ut å får nya blad . jag har lurat den att den bor i grekland så den tycker livet är bra hoppas jag hmm . men i norr vet jag inte hur den ser ut . men klart du ska testa en . skyddat å bra jord plus 3m snö så går det fint fint . har du mer än en testa en ute å en inne så vinner du på det . skulle den dö vilket jag verkligen inte hoppas så har du ju en kvar i vintervila . och det skulle se jätte snyggt ut hos dig med ett ståtligt blåregn
kerstin z5-6
ja, eller hur ? smile.gif -så jag kommer att testa hur som helst smile.gif
Alexander-VG-zon3
du får berätta hur det går !?

min egen planta är en äldre sort som bara klara 1-2 plus lägger jag till lite blåst i trädgården så det blir väl zon 2-3 hos den på vintern hmm tillägg för blötjord och barmark . och du har väl torrt under snöns ?
så skulle grenarna frysa veck ovanför snön så kommer den kanske igen från dom delar som va under snön . snön ger ju 5gradar varmare och allmän zonknäckeri
kerstin z5-6
angel_not.gif lovar att skriva hur den sköter sig
Alexander-VG-zon3
hur ser växterna ut dom du ska få ? typ höjd å växtsätt ? vet du det
Lady Hamilton
Mitt Blåregn har inte hunnit "vakna" ännu för i år.... angel_not.gif så ärligt talat vet jag inte säkert att det ff lever dunno.gif Men jag lovar att meddela så fort jag vet
Gillan
Den här tråden kommer vi att följa med stor spänning. Blåregn står högt upp på önskelistan här hos oss. Och vi borde kunna ha den om vi bara hittar rätt " läge " .
kerstin z5-6
ca 70 cm -väl förgrenad utgår jag ifrån smile.gif
wolkenkrabber
man kanske skulle testa amethys falls eller vad den hette....

Alexander-VG-zon3
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-04-2007, 11:02) *
ca 70 cm -väl förgrenad utgår jag ifrån smile.gif

det låter bra det , ska bli intressant och se hur det går med den
malin72
även fast att jag då inte bor norr över,så kan jag lyckligt nu säga att mitt blåregn lever och börjar öppna sig tummenupp.gif så om den blommar som den gjorde lite smått i somras det vet jag ju inte ännu men bravo.gif glad är jag iallafall....hoppas att det går hos er för den är ju bara såååååå vacker yes.gif
Alexander-VG-zon3
så här ser min ut , nya små fluffiga saker växer fram jätte gulliga är dom
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon