Full version: bäddar i växthus
tussan
Hejsan jag undrar hur djupt man skall gräva bäddarna i växthuset. kan det vara 40-50 cm. Har hört att det skall vara djupt så att plantorna trivs och har stor plats att växa i. confused.gif
Gurkan
Sätt breda plankor runt så att bäddarna blir lite upphöjda, det gör att jorden värms upp bättre och du behöver inte gräva lika djupt. Dessutom ser det snyggt och prydligt ut ... blush.gif ... ett desperat försök till att få ordning i min kaosiga trädgård.

40-50 cm jorddjup räcker gott till alla växter du kan tänkas odla.
Jonas70
Den enda nackdelen med upphöjda bäddar i växthuset är väl att man får jorden så högt upp att den täcker en del av glaset.
skogstroll
jo det problemet har jag, jag måste ha odlingslådor för hela min tomt är bara berg... man får väl odla kortväxta saker whistling.gif
Jonas70
CITAT (skogstroll @ 26-04-2007, 14:56) *
jo det problemet har jag, jag måste ha odlingslådor för hela min tomt är bara berg... man får väl odla kortväxta saker whistling.gif

Sallad och backtimjan naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon