Nina Å
Hej!
Är alldeles ny här på forumet, har inte hunnit sätta in foton etc. Men kastar genast iväg första frågan, glad över att ha hittat ett forum med just Trädgårdsbygge!

Har nu tittat runt och letat diskussioner om portaler och flera gånger har följande ritning figurerat i inläggen:
http://www.svt.se/sundsvall/gokvall/tradga...ardsportal.html

Precis en sån har jag tänkt mig smile.gif
Nu undrar jag om någon av er har byggt den och om ni blev nöjda, och har någon tom. foto på resultatet?

Hälsningar Nina
Berith
Inte än! smile.gif

Jag har också fastnat för den portalen och vill gärna ha en sån, eller åtminstone nåt liknande. Den verkar inte så svår att göra och man kan ju lätt göra den högre eller bredare om man vill.
Betty
Jag har åxå tänkt få mej en sån... om sommaren räcker till... Har planer på att göra den såpass bred att en blåmålad träsoffa ryms inunder den. Funderar på att byta ut originalritningens rundvirke mot "vanligt" virke i passande dimension. rolleyes.gif
estet
God kväll!
Är det någon som sett portalen i senaste AoT?
Den var oxå fin om ändå inte finare i mitt tycke... tongue.gif
Betty
Ja, den var tjusig! Jag kanske skulle ha en sån istället... Det blir bara svårare att bestämma sej ju fler olika jag ser... wub.gif
Åke med Spaden
Jag går oxå i "portal-tankar". Jag fick lite idéer av nåt som frun hittade i en tidning. Återkommer med den bilden när jag har fått fart på scannern wink.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hej Nina,

vi har en sån portal. Byggde vi redan för ca 8 - 9 år sedan. Utan ritning eller förlaga. Jag kommer med idéerna och gubben snickrar. Nu börjar tyvärr dom övre tvärslå ( eller hur man nu säger) ruttna så dessa måste förnyas.

Elisabeth
Mariann
Här ska bli både portal o bänk alá AoT (hoppas jag wub.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon