Full version: Lewisia Cotyle
Alba
På planteringsanvisningen till Lewisia Cotyle står det att man kan sätta ljus och kallt på en veranda.

Hur kallt tål Lewisia ?
Gillan
Det beror nog på hur den drivits upp tror jag. Om du köpt den nu, och den drivits upp i växthus kanske den är känsligare för att bli utsatt för minusgrader. Annars är den ju perenn och tål en hel del minus. Jag har mina i en österrabatt där den får ganska mycket sol under dagen. Speciellt mycket skugga får de alltså inte.
Alba
Jag har köpt dem idag. Det blir till att sakta vänja dem vid utelivet.
Tack för hjälpen.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Alba @ 22-04-2007, 19:41) *
Jag har köpt dem idag. Det blir till att sakta vänja dem vid utelivet.
Tack för hjälpen.

vet du om den är uppriven i växthus ? eller om den ha varit i vintervila innan ? har den varit i vinterförvaring innan så tåler den frost .
ska du vänja den kan du ha den ute på dagen och natten men skydda den om det blir frost .
kerstin z5-6
Det viktiga med Lewisia cotyleydon är att tänka på placeringen -de ogillar vinterväta söderut -en glasskiva mot höstregn ..och avhärda om den är uppvuxen varmt

De är förresten lätta och roliga att så själv smile.gif
Anki V
Blommar de 1:a året?

/Anki
kerstin z5-6
ja nästan alltid i alla fall Cotyleydon

twedyii

Cotyleydonhybrider

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon