Åsa
Hej! jag var i Umeå i går lördag - lite besviken över storleken , men innan jag sett klart var jag faktiskt glad att det inte var SÅ mycke utställare ...en tyer inte så mycke nu för ti´n... Jag lyssnade på Rune bengtsson fr. Alnarp om 'Spännande träd och buskar för norrländskt klimat' ..sen handlade jag lite - ett Päron - och Plommonträd hos Önskebrunnen , en hosta Sum and Substance och ett Jättetåtel-gräs...åsså det bästa av allt 15 minuters nackmassage ! En alltsomallt trevlig dag ..kanske träffade jag nån "odla-it" också , men jag har ju inga ansikten att referera till - å så ser man ju mest på det gröna förståss ../Åsa
Lady Hamilton
Jo jag fyndade de "nya" Ipomoea:orna Och naturligtvis köpte jag även "amplarna" Annars tycker jag att de hade ett stort å bra utbud på växter. Synd att man redan har så mycket........annars hade jag kunnat köpa åtskilligt med plant naughty.gif
Åsa
jo, dom köpte ju jag med , Plantopia , hette dom det? Inte så vackra tomma , men man ser ju framför sig hur maffiga dom ska bli! /Åsa
Trädet (ZonV)
köpte lite frön från impecta.
Anki V
Förenade nytta med nöje och "testbodde" i nygamla renoverade husvagnen en helg i Umeå.

Sekatör, "foppatofflor", en snygg rosa pelargon och en getingfälla blev det! laugh.gif

/Anki
Lady Hamilton
De jag köpte hette bara Ipomoea och ser ut så här

[attachment=1661:PICT7780.JPG]
Agneta z5-6
Detta köpte jag: 3rosor,2pelargonier+ lite fröer från Impecta - stod och dreglade över en Trädpion, men 550:- var för saftigt just då,men då värmen kommer vet man aldrig............
Lady Hamilton
Ville bara visa hur blommorna blir på den rödbetsröda Ipomoea Bild kvaliten kanske inte är den bästa dock blush.gif
[attachment=1997:Bild00999.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon