Hej! jag var i Umeå i går lördag - lite besviken över storleken , men innan jag sett klart var jag faktiskt glad att det inte var SÅ mycke utställare ...en tyer inte så mycke nu för ti´n... Jag lyssnade på Rune bengtsson fr. Alnarp om 'Spännande träd och buskar för norrländskt klimat' ..sen handlade jag lite - ett Päron - och Plommonträd hos Önskebrunnen , en hosta Sum and Substance och ett Jättetåtel-gräs...åsså det bästa av allt 15 minuters nackmassage ! En alltsomallt trevlig dag ..kanske träffade jag nån "odla-it" också , men jag har ju inga ansikten att referera till - å så ser man ju mest på det gröna förståss ../Åsa
Lady Hamilton
22-04-2007, 16:38
Jo jag fyndade de "nya" Ipomoea:orna Och naturligtvis köpte jag även "amplarna" Annars tycker jag att de hade ett stort å bra utbud på växter. Synd att man redan har så mycket........annars hade jag kunnat köpa åtskilligt med plant
jo, dom köpte ju jag med , Plantopia , hette dom det? Inte så vackra tomma , men man ser ju framför sig hur maffiga dom ska bli! /Åsa
Trädet (ZonV)
22-04-2007, 18:36
köpte lite frön från impecta.
Förenade nytta med nöje och "testbodde" i nygamla renoverade husvagnen en helg i Umeå.
Sekatör, "foppatofflor", en snygg rosa pelargon och en getingfälla blev det!

/Anki
Lady Hamilton
22-04-2007, 20:56
De jag köpte hette bara Ipomoea och ser ut så här
[attachment=1661:PICT7780.JPG]
Agneta z5-6
22-04-2007, 21:10
Detta köpte jag: 3rosor,2pelargonier+ lite fröer från Impecta - stod och dreglade över en Trädpion, men 550:- var för saftigt just då,men då värmen kommer vet man aldrig............
Lady Hamilton
03-05-2007, 16:39
Ville bara visa hur blommorna blir på den rödbetsröda Ipomoea Bild kvaliten kanske inte är den bästa dock
[attachment=1997:Bild00999.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.