Full version: Zephirne Drouhin
Azola
En fråga till er proffs yes.gif "Zephirine"
skulle det vara möjligt att ha denna bourbonros på balkongen i större urna el. dyl , för att senare då vi flyttar kunna ta med den för trädgårdsplantering.Har ingen erfarenhet av balkongodlande mer än de vanligare blommorna i lådor/amplar. Har haft rosor i trädgård tidigare men nu är jag mest ute och cyklar då det gäller balkongen wink.gif
Rosen verkar (i trädgård) vara lättodlad och lättskött och tålig zon 1-4. Avsaknaden av taggar gör ju sitt till. Har sökt och läst om den men har inte sett något om att ha den på balkongen. Bor i zon 3, endast morgonsol, fram till ca tio på dagarna.
Vad tror ni? MVH A
Kajsa
Nja, jag skulle vänta tills jag flyttat, den finns alltid att köpa både hos Flora Linnea, Rosenposten.
Norrläge en sommar är inge bra, kanske drar den iväg extra långt i skuggan.
Om du nu inte ska flytta ganska snart det är ju en annan sak.
Azola
Ok Kajsa och tack, då vet jag. Får vänta till vi flyttat och hittar en bättre läge. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon