Fjallsnipan
Har en gullranka sen flera år tillbaka som helt plötsligt bara börjat tappa bladen. Den har stått innen i ett rum och inte i direkt solljus sen ett halvår tillbaka då jag flyttade hit och nu sen nån månad tillbaka så har den bara börjat tappa bladen.
Den vart ju så kal efter en lång bit så då kapade jag av den och satte den i vatten för att få nya rötter i veckan, men även då har blad gulnat å fallit av!

Är de någon som vet vad det blivit för galet fel på den? Den har knappast fått för mycket vatten då jag låtit den torka ut mellan varven. Nu sen jag flyttade hit har den oxså fått ett nytt litet skott på sidan som börjat växa till sig, så jag delade på dom när jag kapade och satte även den lilla rackarn i vatten för en liten stund...

Nu står båda i köket på en hylla med mycket ljus och ingen direkt sol på sig.

Om nån vet vad jag gjort för fel så hojta gärna till!

// Fjallsnipan
Nettle
Jag har hört att gullrankor kan tappa blad om den står för mörkt, vet inte om det kan växa ut nya blad igen dock. Lycka till med gullrankan! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon