Fjallsnipan
Idag var jag hemma hos min "svärmormor":))... hon har sen en tid tillbaka fått en massa orkideér som nu har blommat över och som hon klippt ner stänglarna på. En tror jag till å med att hon har planterat om men dom andra har hon bara låtit vara sen överblommningen....
MEN nästan alla orkidéerna har börjat att mögla i mitten av bladen lixom. (Hade tänkt ta kort på dom så att ni får se, men har aldrig lyckats få till de där med bilder på den här saijten.)
Varför har dom börjat mögla? Dom tappat till å med bladen.. Dom ser riktigt skruttiga ut om jag får säga mitt, men jag vill ju gärna att dom får liv igen så hon ev kan få njuta av en blomning till.

Det var knappt att jag vågade berätta för henne att jag på min orkidé fått 2 nya stjälkar utav att inte behöva göra nånting allst...
Livet är bra orättvist ibland!

//Fjallsnipan
Ammoura
Viktigt att det absolut inte står vatten i bladrosetten. Bästa är att sänka ner krukan i vatten vid vattning.
Fjallsnipan
Jo men de är ju redan försent kan man säga... dom är ju redan på väg att dö. Finns de nån chans att man kan rädda dom?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon