Ingela_67
...idag ska jag äntligen flytta ut mina plantor i växthuset.. bravo.gif Har köpt en värme/kall-luftsfläkt och en termostat så jag behöver inte vara orolig över att det ska bli minusgrader där inne. Prövade köra igång allt för ett par veckor sedan..men redan första natten kröp det ner till -3 grader så min engelska pelargon som jag hade där frös redan första natten mad.gif

MVH Ingela.

Lena i Torslanda
Visst är det skönt att få ut dem! Värmefläktar är kanon! Nätterna är ju så lömska under lång tid på våren så man kan aldrig vara helt säker.
emmapemma
Har ni isolerplast i växthuset? Jag har kört med värmefläkt i mitt glasväxthus som endast har skugg- och energiväv i taket, och t.ex inatt har det endast gått 3 kWh ( temp ca 10 i växthuset, kanske 5 ute).
Ingela_67
CITAT (emmapemma @ 23-04-2007, 09:03) *
Har ni isolerplast i växthuset? Jag har kört med värmefläkt i mitt glasväxthus som endast har skugg- och energiväv i taket, och t.ex inatt har det endast gått 3 kWh ( temp ca 10 i växthuset, kanske 5 ute).

Jo, jag har plastat in stort sett hela mitt växthus..är endast söderväggen som är fri från plasten..eftersom jag vill få in ordentligt med solljus. Men jag kan ju tänka mig att det beror mycket på vilken zon man bor i också. Här har vi ner mot -5 - -10 grader vissa nätter och då kyler det ut snabbt..även fast man har plasten.

// Ingela.
buffy
Här har det hållit sig över 0:an ett tag nu, så jag flyttade ut tomatplantorna i växthuset förra veckan. Trist nog blev det full storm natten till fredagen, så hela växthuset blåste ned. =(
Ragazza zon6
Men fy så tråkigt!! Lider med dig trostar.gif

Fy sjutton. Klarade sig något?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon