gozfraba
Hej Hej

Hur tar man reda på vilket håll fönstrerna är åt?
Alltså om det är söderläge eller norrläge osv?

Alla mina fönster är åt samma håll och jag misstänker att det är söderläge, men är inte riktigt säker.
Solen står mitt mot fönstrerna efter kl 13.30 och går också ner framför fönstrerna.
Växterna jag har frodas och verkar trivas trots att solen står på, men jag får alltid dra ner persenierna efter kl 13.30.

Sen undrar jag om någon har nån erfarnhet av electronisk luftfuktare?
Är dem att rekomendera?
Såg en på biltema och tyckte det skulle vara bra för växterna med lite fuktigare miljö.

Tacksam för svar

Mvh Daniel
Malvia
En kompass.

Behäver dina växter mer fukt?
noora
Solen går upp i öst och ner i väst. Mitt på dagen står solen i söder. Om du har eftermiddagssol låter det som att du har fönster mot väst eller sydväst.
Pirum
Som Noora är inne på, solen står ungefär i söder vid 12-snåret. Nu är det ju sommartid, så nu är det kl 13. Står solen mitt mot fönstren 13.30 har du alltså söderläge. Tycker den borde gå ner lite 'bakom' fönstren, men det beror ju på tid på året och hur horisonten ser ut (eller inte ser ut) där du bor.
catlady
Syd-sydväst, det låter nämligen som det jag har här på balkongen.
gozfraba
CITAT (Malvia @ 23-04-2007, 14:43) *

Behäver dina växter mer fukt?

Vet faktiskt inte.
Tänkte att dem kanske trivs bättre och så.

Dem ser ut att trivas bra nu, men man kan alltid göra det bättre rolleyes.gif

Tänkte om någon har en sån hemma och om det gör någon skillnad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon