Margith
Jag har lite bekymmer med yngsta hunden. Han kan inte förstå varför matte ser ut så här devil.gif när han går på ett ställe i trädgården, men hon säger inte ett ljud när han går ett par meter bort. Det är inte lätt att vara hund wub.gif
Den rabatt jag har bekymmer med har ingen rabattkant och kommer inte heller att få det. Därför förstår jag hunden, allt ser ju likadant ut för honom nu på våren, han ser inte skillnad på rabatt och skog.
Därför skulle jag vilja ha en billig, enkel lösning på nån slags rabattkant, som kan stå högst tillfälligt, max den här sommaren (sen banne mig må han ha begripit att skilja på mina rabatter och skogen!)

Några pinnar och en rulle plastband är den lösning jag kommer på, men hur snyggt är det?? rtfm.gif

Snälla, hjälp mig med en lite snyggare lösning!
Kanten behöver inte vara hög, bestämmer han sig för att hoppa över behöver jag nåt som är minst 2 meter högt rtfm.gif
Jag är alltså ute efter nåt som gör att han förstår det logiska i när matte hojtar eller inte.
Och jag vill inte lägga ner några många pengar på den, för rabattkant vill jag inte ha där.

Förslag.?....
ZaraP
Hej!
Brukar ha liknande problem med nya rabatter, att hundarna tror de kan gå där..
Har då gjort ett litet enkelt pilstaket eller tagit kvistar av vad som finns, någorlunda
raka bara! Gör en enkel variant med upprättstående pinnar av valfri höjd och sen
med "kryss" imellan om du förstår hur jag menar, har nog ingen bild tyvärr... sen
när hundarna tycks fatta poängen så tar jag bort dom... har stenar runt
rabatterna oxå som avgränsar.. Har funkat för mig! Meeen tidigt på våren innan
nåt stuckit upp får man passa dom!! ranting.gif wink.gif Ja, nog har man fått en å en
annan mycket förvånad blick ifrån dom!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon