Full version: Melonkärnor?
Kortis
Hej!
Tänkte jag skulle försöka mig på att sätta melonkärnor men funderar på hur man bäst går till väga.Är det någon som har tips och råd?Slänger jag bara ner några kärnor i jorden ,eller?Har sköljt av dem och de ligger nu till tork.
martina
mogge92
låt dom torka i cirka 1 dygn. plantera i miniväxthus eller i krukor (1 i varje) med plastpåse över - glöm inte andningshålen. Annars är det nästan bättre att köpa sorter som är bättre för våran korta sommar tex "sugarbaby" , "ogen", "Sweet siberian" mfl.
Kortis
CITAT (mogge92 @ 23-04-2007, 21:16) *
låt dom torka i cirka 1 dygn. plantera i miniväxthus eller i krukor (1 i varje) med plastpåse över - glöm inte andningshålen. Annars är det nästan bättre att köpa sorter som är bättre för våran korta sommar tex "sugarbaby" , "ogen", "Sweet siberian" mfl.

Tack!
Det var inte så mycket för själva fruktens skull som för växten.tänkte att det kunde vara roligt för barnen.
Martina
mogge92
Ja du kan ioch för sej få frukt ganska lätt på plantorna som kommer ifrån "köpemelonen" men dom tar bara lite längre tid på sej att mogna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon