CITAT (emas @ 24-04-2007, 16:32)

Ska du ta kort på vänner när ni gör saker tillsammans eller mest på saker som är stilla? Ska du mest ta kort på saker som befinner sig en bit bort eller ska du mest ta närbilder, t ex på blommor? Vill du kunna ta kort när det är skymning eller mest i dagsljus? Vill du kunna använda vanliga batterier som du kan köpa i vanliga butiker eller passar det dig bäst med kamerabatterier? Är det viktigt att kameran är greppvänlig eller prioriterar du att den är så liten som möjligt?
- Jag vill ta kort på vännerna, lekande barn, naturen, turistbilder, etc.
- Jag vill ta kort på saker en bit bort men också närbilder på ansikten, dock
inte macrobilder.
- Jag vill kunna ta kort i skymning, artificiell belysning inomhus, dagsljus, närsomhelst på dygnet.
- Batterier är oväsentligt.
- Greppvänligt är viktigt.
CITAT (emas @ 24-04-2007, 16:32)

Tycker informationen på
www.dpreview.com är bra för att få veta mer om kameror. Du kan läsa reviews, se exempel på bilder, jämföra kameror etc.
Provade att lägga upp en jämförelse på de kameror jag hittade av de du nämnde. Vet inte om det fungerar att länka så här, men förhoppningsvis får du upp testet
här. (Canon IXUS 60 heter även Canon PowerShot SD600)
Tack för länkarna!
Att jag räknade upp just de här kamerorna beror på att de finns i reklambladen just nu från de olika handlarna här där jag bor. Dessa kameror låg inom den prisgräns jag satt upp för vad jag kan betala för en kamera.