Fia N
Efter flera år i en uppgrävd och till stora delar demolerad trädgård har vi tagit oss i kragen och anlitat en trädgårdsanläggare som ska komma och fixa till vår lilla täppa!! Jag svävar på moln! yahoo.gif

Nu behöver jag hjälp med växtval i en nord/nordost sluttning ner mot en mur. Beskrivning:

15m lång och ca 1,5m djupt blir "diket". Sluttar ca 1m i höjd. Högst upp kommer det stå en låg häck för uppsamling av fotbollar etc som annars rullar ner i slänten, alltså är växtplatsen väldränerad och relativt skuggig, de växter som har lite höjd har dock en god chans till sol i toppen, samt innan buskarna blir täta på försommaren. Bor i zon2(3)

Tips??? Kerstin z5-6, har inte du en sluttning i detta läge? Har för mig i bakhuvudet att jag läst det.....

Fia
Fia N
Är det verkligen ingen som har en sluttning i nordost? Det var underligt flirting.gif

Jag puffar upp, håller tummarna och hoppas på svar....

Fia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon