Full version: Indiankrasse
inglan
Hej!
Sådde krasse som kom grodde så snällt, de stod tyvärr utan tillräckligt med ljus och hann bli långa och gängliga innan jag fick flyttat dem till ett ljusare ställe.
Kommer de bli ordning med ändå, eller måste jag så nya? Vill ju ha fina exemplar när de sen en gång kommer i blom.
Nu står de ljust och bra, men de är ca 20 cm långa och gängliga.

hälsningar Inglan
emas
Vad var det för sort du satte? En del blir väl just långa och lite rangliga. Passar i ampel eller kängande. Men du kanske satte en buskigare variant?
kerstin z5-6
Tyvärr har de haft ljusbrist .. de krymper inte o tjocknar kanske något i ljuset , men den där gänglet .. det får du leva med .. nu är det ju en rankande växt ,så planteras de en masse i stor urna märks nofg inte så mkt fram i juni
inglan
Jag satte slingerkrasse som jag skulle ha just i ampel, sådde direkt i ampelkrukan också. Men de brukar ju inte se så taniga ut om de får tillräckligt med ljus. Men de kanske blir kraftigare nu, och egentligen om jag hänger den ganska högt så syns ju inte de första decimeterna av den ändå, utan mest de långa rankorna... hoppas jag... confused.gif

Tack för svar, då tror jag att jag trycker ner några fler frön då, så blir en del kraftiga och kan dölja de andra!
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon