Äntligen!!! Jag har gått och drömt om växthus länge (är det någon här inne som inte gör det??) och har kollat på Blocket ofta, ofta, ofta. Och i måndags hittade jag ett växthus som jag ringde på och resultatet blev ett inköp!
Det är 2,50*3,60 och 2,30 till nocken. Det är av 6 mm kanalplast och är inköpt -06. Dubbeldörrar och 4 vädringsluckor. Däremot vet jag inte vad det är för märke/tillverkare; hur ser man det? Frigoliten som användes till isolering på marken undertill fick vi med samt en del frigolitskivor extra. Jag gav 6000 för det och jag håller tummarna att det inte är något överpris...
Så igår röjde jag i garaget för att få plats där så länge, och idag har jag + sambon + lillebror (20 år) monterat ner hela växthuset och packat in det i bilen samt släpen och tagit hem det. Förvisso dröjer det nog ett tag innan det blir uppsatt för att jag måste börja göra en grund, köpa plattor, rengöra kanalplasten mm mm. Plus att vi håller på att bygga nytt badrum, så tiden kommer gå åt till badrummet och inte växthuset.
Jag är så glad!!! Men nu när man är hemma så snurrar en massa frågor i huvudet. Vad för medel använder man för att tvätta bort algerna som uppstått på väggar o tak? Ska man lägga plattor i hela växthuset och odla i hinkar eller liknande. Eller ska man lägga plattor i mitten och odla längs med sidorna? Vad för hyll-system är bra att använda?
Jag funderar på att mura upp 2 eller 3 lager med leca block och sedan sätta växthuset på det, så att jag får högre odlingshöjd i sidorna. Låter det som en vettig ide eller är det meningslöst?
// Agge, trött men lycklig *ler*