Cam & co
Jag måste bara dela med mig av ett par vackra bilder jag tog i vår trädgård igår på vår Praktmagnolia .... den blommar i mängder & trädet är ca 5-6 meter högt i alla fall & har stått här i mååååånga år happy.gif

Är det inte ljuvligt så säg?!
Powerowic
här arvika börjar den sjunga på sista versen kronbladen börjar ramla av
Hannifer
Åh, så vacker! wub.gif När jag skaffar trädgård bara MÅSTE jag ha en magnolia.
jegi
Intressant, zon 3-4 säger du. Jag har aldrig hört talas om en så stor praktmagnolia i så hög zon. Kan du beskriva lite hur det står?

Ta inte illa upp, jag ifrågasätter inte alls vad du säger, men är du helt säker på att det är en praktmagnolia?

Nu är förmodligen bra tid att blomma, många magnolior som blommat tidigare i april, inkl praktmagnolior i Skåne har fått fula frostskador på blommorna.

Wilmer
Den är ljuvlig. sick.gif Inte alls avis.......

// Wilma
Merlin
CITAT (jegi @ 25-04-2007, 20:48) *
Intressant, zon 3-4 säger du. Jag har aldrig hört talas om en så stor praktmagnolia i så hög zon. Kan du beskriva lite hur det står?

Ta inte illa upp, jag ifrågasätter inte alls vad du säger, men är du helt säker på att det är en praktmagnolia?

Nu är förmodligen bra tid att blomma, många magnolior som blommat tidigare i april, inkl praktmagnolior i Skåne har fått fula frostskador på blommorna.

Tänkte själv samma sak när jag såg odlingszonen. Jag bor i samma zon 3-4 och har just planterat en praktmagnolia från Netto, det vore ju kul om praktmagnolia klarar ett sånt läge wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon