Full version: campanula
Gåsis
Skatorna har haft fest i mina rabatter och stulit just varenda namnlapp. Men på ett ställe tror jag att jag planterat en koreaklocka som jag bytt till mig på växtmarknad. Är den otroligt invasiv? Nu dyker det upp småplantor överallt och långt från ursprungsplantan och det syns att den revar sig ordentligt under jord. Kan det vara koreaklockan som uppför sig så eller fick jag något annat i mitt byte? Eller minns jag bara fel om vad som stog där, kan det ha varit något annat? Just nu gräver jag i alla fall för brinnande livet för så där kan man inte uppföra sig i mina rabatter.

/Åsa
kerstin z5-6
campanula lerjord och nordlig zon .. jag tycker alla klockor uppför sig på vildingvis jag smile.gif
Gåsis
Ja, dom gör ju det no.gif

/Åsa
Ewa L
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-04-2007, 19:23) *
campanula lerjord och nordlig zon .. jag tycker alla klockor uppför sig på vildingvis jag smile.gif

Då är det alltså därför mina är snälla och beskedliga. Jag har varken det ena eller det andra. Men det första!! Älskar alla campanulor, har 14 st olilka.
Även Toppklockan som ju du Kerstin brukar vara lite förtretad över. Mina ursprungliga 4 är fortfarande 4 efter 6 år. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon