Full version: Tessla och Hera
Fenja
Vill bara visa våra nykomlingar i familjen, Tessla och Hera! Båda är omplaceringshundar med ganska dåliga erfarenheter av mänskligheten tyvärr. Vi hämtade dem i tisdags och det fungerar förvånansvärt bra. De har gått i samma hundgård och verkar ha gott stöd av varandra, då tidigare utplaceringsförsök av Hera misslyckats fullkomligt. Tessla är schäfer och gissningsvis någon vinthundskorsning, Hera är schäfer och leonberger. Jättekul att vara med hund igen i alla fall!!

Mvh
Fenja
Airamya
Härligt Fenja! Lycka till med de nya familjemedlemmarna smile.gif
AnitaO
Glad att det finns människor som ställer upp för djur som har det svårt wub.gif
Du får säkert jobba med att bygga upp damernas förtroende för människan igen, men det kan säkert vara värt det tror jag.
Man får så mycket tillbaka smile.gif
Hur gamla är damerna?
amaira
Lycka till med finingarna. wub.gif

"They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
But I never wanted memories, I only wanted You!
" Så vackert...
Fenja
Hera är 2 år och Tessla 3 år. Så vitt jag kan bedöma har båda ett bra grundpsyke och är helt utan aggressioner. De suger åt sig vänlighet och kel som svampar! Tessla har uppenbarligen fått en del stryk, så nu gäller det bara att bevisa att vi aldrig är farliga, lynniga eller orättvisa.
Visst är det tacksamt Anita, det är bland det roligaste som finns att lyckas hjälpa sådana här vovvar till ett bra liv. Hera verkar ha potential att kunna bli en bra brukshund med tiden och det är jag glad för!
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Fenja @ 27-04-2007, 09:20) *
Hera är 2 år och Tessla 3 år. Så vitt jag kan bedöma har båda ett bra grundpsyke och är helt utan aggressioner. De suger åt sig vänlighet och kel som svampar! Tessla har uppenbarligen fått en del stryk, så nu gäller det bara att bevisa att vi aldrig är farliga, lynniga eller orättvisa.
Visst är det tacksamt Anita, det är bland det roligaste som finns att lyckas hjälpa sådana här vovvar till ett bra liv. Hera verkar ha potential att kunna bli en bra brukshund med tiden och det är jag glad för!
Mvh
Fenja

En fördel att dom inte är så gamla. Det är ju lättare att bygga upp en ung hund.
Jäkla människor som skaffar djur och sen är elak mot dom ranting.gif
Sailor Pluto
Jättesöta och rara vovvsingar wub.gif . De kommer säkert trivas och blomma upp ordentligt, med lite tålamod och mycket kärlek.
zaaritha
Lycka till!

Här är också "ta om hand"-akuten!
Två kattungar; en Gul-vitfläckig--en svartgråfläckig, som en granne hittade i ett redskapsskjul.
efter att ha hållit koll på skjulet i två dygn; ingen kattmamma--så undrade grannen om vi kunde
ta hand om dem.
Så; nu har vi döpt dem till Whisky o Soda.
Har nu 11 katter--igen........................ crying.gif
*Agnes*
Grattis Fenja, underbara familjemedlemmar du fått. Agnes är också en omplaceringshund, hon kom när hon var tre och idag är hon nio. Sköt om dej och hundarna smiley_small_hug.gif ....
herkules
lycka till med de nya familjemedlemmarna! wub.gif
blir det någon mer hund här hemma så blir det också en omplacering.
Fenja
Tack för alla välönskningar! Det funkar bra hittills, tjejerna gör små framsteg varje dag och det är så roligt att se hur de blir lite tryggare allteftersom.
Mvh
Fenja
Alba
Lycka till med de nya familjemedlemmarna.
Så roligt att båda, som är kompisar, får följa till samma familj.
Azola
smiley_small_hug.gif Heder åt er familj!! Lycka till med de två nya familjemedlemmarna!!! smiley_small_hug.gif

Leia
Lycka till! smile.gif
Jag hade också kunnat tänka mig en omplaceringshund om Max varit äldre. När man har yngre barn hemma vill man gärna veta vad hunden varit med om så att inget tokigt har hänt tillsammans med barn som man inte vet om.
Vi tog en hem en 3-årig hund på prov när Max var 5 år, men den hanen morrade åt Max när Max klappade honom så vi tordes inte ha kvar den. Därför bestämde vi att det fick bli en valp denna gången och ev en omplacering som nästa, när Max blivit större. smile.gif
Bettis
smiley_small_hug.gif Så glad man blir i hjärtat att du tar hand om dom. Har själv en omplaceringshund den var 3 år när jag fick den. Ingen som varit elak, men ingen brydde sig om hunden (om nu inte det är elakt, vilket jag tycker). Har en till som var 8 v när jag köpte honom. Allt har fungerat jättebra, så lycka till. biggrin.gif
Fenja
Tack, vad gulliga ni är!! wub.gif
Mvh
Fenja
sqrulan
kompiskram.gif

Jag blir DJUPT rörd då jag läser tråden,snyft!

Villken fin människa du är Fenja!

Så ska jag också göra,måste sluta jobba så mycket först.

Mååååånga guldstjärnor har du i din himmel. kram1.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon