Bodenblomman
I vintras bad jag här på forumet att få lite design hjälp. Det gällde min eka som jag fyllde med ca 100 tagetes förra året. I år ville jag ha något annat och Kerstin z5-6 med flera gav lite olika förslag men Kerstin gav det avgörande tipset - Ageratum. Jag nappade på de och köpte en påse frön. Det stod att de skulle bli ca 130 plantor så jag sådde alla frön eftersom ekan slukar plantor och lite spill får man alltid räkna med tänkte jag. Nu har de kommit upp och idag det var dags för omskolning.

Jag har nu ikväll skolat om ca 130 Ageratum plantor och gissa hur många det ser ut att finnas kvar som vill skolas om???????????????????????????????????????

Japp rätt gissat ca 200 till!

Nu är frågan vem ska jag klaga på Kerstin z5-6 som var snäll och tipsade mej, fröfirman som blåst mej på både tid och jord eller på mej själv som faller så lätt för frestelsen att så alla frön som finns i påsen?

confused.gif confused.gif laugh.gif

Floppy
rotfl.gif ...har man inte å göra ...ja då skaffar man sig nått att göra...ja jösses du...du har ju lite jobb framför dig...
kerstin z5-6
Skyll på mej du -alllt är mitt fel smile.gif coolgleam.gif
Den ekan vill jag se på bild o min gissning är att du får ner fler smile.gif
Bodenblomman
Jag får väl plantera nedanför ekan också så att det ser ut som ett hav! Jag lovar att om jag överlever eller och om plantorna överlever så ska ni få se kort. Det finns risk att de växer mej ur häbret med tanke på hur många andra sorter jag har lyckats tömma hela påsen på.
kerstin z5-6
biggrin.gif Kommer att bli ett ageratum hav ... så fint
Bodenblomman

Det skulle även kunna bli ett tageteshav av alla di sorter, zinnahav, lobeliahav, aklejahav, petuniahav, sommamalvahav, praktmalvahav, myskmalvahav, ballongblommehav, krassehav, luktärtshav, ringblommehav, nejlikehav, cypresshav osv.............. vad det är kul med trädgård!!!
kerstin z5-6
yaay.gif Låter precis som det ska vara !
KURT
Det där låter ju lite som Fredrik Reinfeldt, han hade också svårt att räkna (tsunamiband) när siffrorna översteg 100! Fast han anlitade ju SÄPO som utredde (räknade) det hela i 4 månader, så man kanske kunde be SÄPO räkna fröna i påsarna!
marskattan
Så länge du betalar den räkningen så... whistling.gif Fast å andra sidan vill jag så mina frön nu, och inte om ett par år *hehe*

Vill även passa på att säga grattis till dig Bodenblomman, jag lider med dig för jag vet hur det är innocent.gif

CITAT (KURT @ 27-04-2007, 06:32) *
Det där låter ju lite som Fredrik Reinfeldt, han hade också svårt att räkna (tsunamiband) när siffrorna översteg 100! Fast han anlitade ju SÄPO som utredde (räknade) det hela i 4 månader, så man kanske kunde be SÄPO räkna fröna i påsarna!

Bodenblomman

Tack allihopa för att ni verkligen förstår hur det är att vara trädgårdtokig. Det känns såååå mycket lättare när man vet att det finns andra i samma situation så att man inte känner sig så ensam.

KURT - Har du telefonnummret till SÄPO?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon