pusillus
För ett tag sedan hittade min mamma några av mina
(eller mina systrars) gamla leksaker. Man blir ju lite nostalgisk så klart, några av dessa var tre små plast/gummi djur som jag tyckte väldigt mycket om.
Det måste nog vara 70 eller 60 tal.
Skulle vilja veta vad de kommer ifrån, om de kallas något och givetvis om det finns fler varianter som man kan försöka hitta.

[attachment=1766:plastdjur_70_tal.JPG]

På sidan finns ingjutet made in w.Germany
Som förslag har varit att man kunde få dessa från typ Sparbanken när man öppnade konto men det är gissning.
Vore kul om någon vet något.
LadyG
Känner tyvärr inte igen dem, så de var nog före min tid. Eller så har teflonminnet slagit till igen.
Inga från Närke
CITAT (pusillus @ 27-04-2007, 10:13) *
För ett tag sedan hittade min mamma några av mina
Det måste nog vara 70 eller 60 tal.
Skulle vilja veta vad de kommer ifrån, om de kallas något och givetvis om det finns fler varianter som man kan försöka hitta.

Som förslag har varit att man kunde få dessa från typ Sparbanken när man öppnade konto men det är gissning.
Vore kul om någon vet något.

Gå in på denna adressen och ställ din fråga kanske du kan få något svar. Kolla efter rätt kategori bara.
http://www.antikviteter.net/antikprat/
zaaritha
Jisses, jag var barn på 50-talet!
Snacka om "antikviteter"! flirting.gif
Blomstertanten
En sån där blå häst hade min äldsta son biggrin.gif
Men jag har naturligtvis ingen som helst aning om var den kom från no.gif
ingrid fuxwall
De djuren liknar de mina barn hade och misstar jag mig inte finns de fortfarande kvar i någon låda, fast våra var köpta och kom inte från någon bank.

ingrid
pusillus
Blomstertanten, under vilka år tror du din son lekte med denna, stämmer 70 tal?

Och Ingrid, om du vill sälja så är jag mycket intresserad. Det där med bank var bara en gissning från en bekant, de kan mycket väl vara köpta.
Kul att fler känner till dem, hittar någon dessa djur i sina gamla gömmor så är jag köparen. naughty.gif
ingrid fuxwall
CITAT (pusillus @ 28-04-2007, 07:57) *
Blomstertanten, under vilka år tror du din son lekte med denna, stämmer 70 tal?

Och Ingrid, om du vill sälja så är jag mycket intresserad. Det där med bank var bara en gissning från en bekant, de kan mycket väl vara köpta.
Kul att fler känner till dem, hittar någon dessa djur i sina gamla gömmor så är jag köparen. naughty.gif

Jag känner igen lejonet och jag måste köpt det någon gång i mitten/slutet av 70 talet.
Ska se om jag hittar dem.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon