Det kanske funkar med egen currypasta? Nu har jag inte recepten i huvudet, men gå in på Tasteline.com och sök på "currypasta"

. Om du tycker om sånt förstås!
Jag brukar annars frysa in buljong som jag har gjort själv, så att det bara är att ta när man behöver. Tar mellan 15 minuter och en timme beroende på vilken sorts buljong det blir. För mej fungerar det åtminstone så, det går inte åt någon extra tid eftersom jag gör det samtidigt som jag lagar annan mat

.

Räkbuljongen görs av räkskal, som man täcker med vatten och kokar upp. Låt småkoka 15 minuter och sila av skalen. Använd direkt eller frys in.

Grönsaksbuljong kan göras på rotfukter, och olika kryddor som får koka med. Skär rotfrukterna i bitar, gärna i olika stora bitar så att alla blir klara samtidigt. Koka ihop med ex. timjan, peppar och kanske lite rosmarin. När allt är mjukt silar man av buljongen och fryser in. Vill man så går det att äta rotfrukterna.

En enklare sorts buljong på grönsaker gör man av ex. blomkål, broccoli, morötter mm. De ska inte koka lika länge som rotfruktsbuljongen, och smaken blir "lättare". Täck grönsakerna med vatten och koka tills allt är så tuggvänligt du vill ha det. Spara buljongen och ät grönsakerna