anneli85
27-04-2007, 12:55
Äntligen kommer mina ögonstenar, ska åka till DHL på e.f. och hämta alla växter till min omgjorda rabatt, och i leveransen kommer det att finnas 2 st stamrosor Ingrid Bergman och 5 st Sommerwind, vilken lycka!Allt ifrån Hortogreen. Nån som vet om jag behöver plantera om stamrosorna i större krukor eller klarar de sig första året? Kan jag ha dom stå ute dygnet runt nu?
kerstin z5-6
27-04-2007, 13:15
hm .. hur menar du .. stamrosen planterar du i stor kuka när den kommer -för de är ju barrotade?
anneli85
27-04-2007, 13:21
jaha ja där ser man, jag fick för mig att de var krukodlade....hihi va tokigt det kan bli. Hur stor kruka ska jag ha?Nää nu ser jag föresten att det står att de levereras i 7,5 liter stor kruka....tyckte väl att jag hade läst det förut. Duger den första året tros?
Hortogreens stamrosor är alltid i krukor, men du bör plantera den i en större. Köper varje år.
Övriga är nog barrota.
Hallo Anneli!! Fick du meddelande från DHL idag att dom levereras idag?? Jag också väntar mina rosor från Hortogreen men icke har fått någon meddelande , är orolig att mina har hamnat någon annan ort! Måste du hämta dina? Jag trodde att dom levererar till "dörren".
Hälsning från Anki i Sörmland
kerstin z5-6
27-04-2007, 22:48
N

ää de är aaaldeles för små ...

Kerstin har DU fått dina til dina drakter
Jag undrar Var mina är! jAG HAR GJORT NY VÄXT PLATS TILL MINA NYA ROSOR MEN DOM DYKER INTE UPP ÄN.
ANKI I SÖRMLAND
anneli85
30-04-2007, 08:27
Jo dom ringde i fredags och sa att leveransen inkommit till Eskilstuna, och tydligen så körde dom bara åt Sparreholm på tisdagar och torsdagar, och denna vecka var ju tisdagen röd dag så jag valde att åka och hämta dom i Eskilstuna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.