fruberglund
Nu är Isak i full gång med att börja prata...munnen går i ett av tjatter även om det inte är några rena ord.

Han har ett ord som vi vet att han säger men självklart pratar han inte rent än, mamma och pappa förstår dock vad han menar wub.gif Vad tror ni att det är?
anna_rispan
Jag trro på nalle
Magdis
Gris! smile.gif (Gis)
Alba
Jag gissar på gris.
Ni brukar kanske läsa någon saga om en gris.
ninnisky
Tror också på att det är gris biggrin.gif
pimpim
Gissade också på gris rolleyes.gif
AnitaO
Självklart måste det vara gris biggrin.gif
Pirum
Rent spontant känner jag också 'gis'; men, jag tror att mormor är lättare att säga, givetvis utan 'r'. Så röstar på mormor.
Gillan
Hihi, jag gissar på lampa, men jag var lite tveksam om det kunde vara mormor. Jag håller dock fast vid lampa!
mamamaggan
Röstade på sko , vet inte riktigt varför men ingen annan trodde på det.
Blomstertanten
Eftersom små barn alltid är faschinerade av lampor så är jag helt säker på att lampa är rätt !
Irene_L
Jag röstade på sko yes.gif
jag tror att han gillar sina skor och försöker ta på sig dom och har lärt sig ordet sko så ni förstår vad han vill tummenupp.gif
Whiskuchi
Lampa smile.gif
|Birgitta|
*raderat*
Björken
Jag tror lampa, brukar vara ett vanligt första ord.
Leia
CITAT (Björken @ 28-04-2007, 04:46) *
Jag tror lampa, brukar vara ett vanligt första ord.

Det tror jag med! (Det var Max första ord) smile.gif
Alba
Jag tänkte precis tvärtom .....alla barn säger lampa så därför är det inte det ordet Isak säger. smile.gif
Leia
Nååå????? Vilket är det första ordet nu då? smile.gif wub.gif
Biggan_
Jag tror också på lampa! rolleyes.gif
netaave
Det mest logiska med tanke på barne språkutveckling är lampa, kan dock vara svårt att skilja från pappa, båda brukar låta "Babba"
fruberglund
Ja, vad tror ni biggrin.gif GRIS SÅKLART! tongue.gif rotfl.gif Eller rättare sagt Gis eller Is...men visst är det gris han säger för han pekar på grisarna samtidigt som han säger det wub.gif

Visst är de underbara ungar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon